Služby České pošty nikdy nepatřily k nejlepším na trhu a ve skutečnosti se spíše stávaly oblíbeným terčem nejrůznějších hořkých vtipů, jež ale byly do značné míry postavena na reálných zkušenostech. Asi není nikdo, kdo by se s tímto státním molochem někdy nedostal do křížku v tom smyslu, že měl problémy s doručením zásilky.
Velký kolaps služeb
Jakkoliv to však zní téměř nemožně, už tak špatné služby České pošty se v posledních týdnech začaly ještě zhoršovat. Lidé z mnoha koutů republiky hlásí výrazně opožděné doručení balíků a zásilek. V některých případech čekají už dokonce celé týdny, což je skutečně na pováženou.
Ale světě div se, Česká pošta to má ve svých podmínkách ošetřeno. Kdo by například očekával, že když běžnou cestou podá balík, měla by tam být nějaká lhůta nejzazšího doručení, mýlil by se. Jak informuje server TN.cz, pokud pošlete například takzvaný balík do ruky, Pošta sice podle svého vyjádření učiní pokus o co nejrychlejší dodání, které by ideálně mělo proběhnout další den, avšak nijak ho negarantuje. Ani žádnou další lhůtu. Teoreticky může tedy balík doručovat i několik týdnů, aniž byste si mohli nějak účinně stěžovat.
Existují však možnosti, jak si doručení balíku pojistit, i když je otázkou, zda vám to na některých místech, kde se tomuto podniku zoufale nedostává zaměstnanců, k něčemu bude. Už ale budete mít možnost stížnosti a reklamace. Pakliže si totiž objednáte službu s garantovaným časem dodání, potom máte právo počítat s tím, že zásilka bude doručena do 14. hodiny dalšího pracovního dne od podání. Tato služba přijde podle ceníku na šedesát korun.
Některé věci lze reklamovat
Důležitá je také informace o tom, kdo vlastně může službu u České pošty reklamovat. Ačkoliv jsou faktickými zákazníci nejčastěji adresáti, protože jim chodí zásilky z nejrůznějších eshopů, ve skutečnosti si oni stěžovat nemohou. Musí kontaktovat odesílatele, aby situaci s Českou poštou řešil. Pokud nejsou dodrženy lhůty u garantovaných služeb, má odesílatel nárok na vrácení peněz za službu.
Čtěte také: Česká pošta se hroutí. Lidem přestaly chodit zásilky. Uvidí je ještě někdy?
V dnešních dnech se jeví jako užitečné přinejmenším sledování zásilky, které Česká pošta nabízí na svých internetových stránkách. Tam se alespoň většinou dozvíte, zda už je zásilka doručována nebo stále leží na skladu. Jak už se ale autor tohoto textu několikrát přesvědčil, ne vždy jde o spolehlivé údaje a stává se, že skutečnost se poněkud liší.
Foto: Shutterstock
Nepoužívám. A když v minulosti občas ano, tak katastrofa. Ať to zavřou celé. Myšleno pouze pro mě. Prostě na háku…
Ja využívam teměř pouze ČP, unás funguje dobře a kdy by nahodou tak si to mužu poslat do balíkovny přímo v mé vesnici, DPD,PPL,Zasilkovnu používám jenom když nemám na vyběr a to ještě dost nerad protože musím čekat doma u ČP je to jedno
Není se čemu divit. Pošta se zbavuje naprosto nekorektní způsobem lidi. Ti co zůstaniu z toho pekla utečou sami. Totálně pretaženi lidé, kteří pracují od rána do večera s platem pouze za 8 hodin, protože pošta přesčas neproplaci.. Potom tu práci fakt nemá kdo dělat. A zbývající zaměstnanci mají své limity.. Je to lumparna podporována touto vládou…