Dopravci mají před letošními Vánoci napilno, což je tentokrát dáno nejen sezónou, ale i epidemiologickou situací, díky níž se do prostředí online prodeje přesunulo tolik zákazníků jako ještě nikdy v historii. Nešlo přitom o pozvolný trend, ale doslova nárazovou vlnu. Ta dává zabrat většině dopravců, kteří však improvizací do značné míry situaci dokázali zvládnout. Výjimkou je Česká pošta, jejíž služby na mnoha místech zkolabovaly.
Balík se ztratil i ze systému
Na sociálních sítích se opět začínají šířit vtipy a příběhy lidí, kteří s touto státní společností zažívají své. “Začal jsem se po zásilce pídit. Když jsem rozkliknul trasování, pořád se mi ukazovalo, že je balík na cestě,” popsal pro CNN Prima News Václav Z. svou anabázi. Zavolal proto do internetového obchodu, kde zboží koupil. Ten se mu posléze ozval zpět s odpovědí. “Pošta internetovému obchodu řekla, že balík je doručený a mám ho mít doma. To jsem ale vůbec neměl,” dodává Václav.
Velký problém se ukázal být v řešení těchto potíží se samotnou Českou poštou. Dovolat se na zákaznickou linku totiž prakticky nebylo možné. Václavovi se to povedlo přibližně po půlhodině neustálých pokusů. Operátor ale příliš pomoci nedokázal. Řekl mu, že zásilka musí být jedině v Balíkovně, kde ale nebyla. Václav se proto vydal na místní pobočku pošty, kde se jeho balíček skutečně nacházel, jenže nebyl evidovaný. Poté, co vystál půlhodinovou frontu, musel ještě sledovat, jak se zaměstnanci deset minut dohadují, jak ho do systému znovu dostat.
Pošta zavře, i když lidé čekají
Takový příběh není zdaleka výjimečný. Lidé si ale stěžují i na problémy jiného rázu. Například Andrea na svém Twitteru popsala, jak na poště čekala od tří hodin odpoledne. “Ve čtyři hodiny vylezla paní a řekla, že zavírá. Mě a další tři lidi vybídla, ať přijdeme zítra,” napsala Andrea, která se paní zeptala: “Je takový problém nepouštět tam od určité doby další lidi? Nebo je problém obsloužit ty, kteří čekají už hodinu?“
Podle Pavla M. je přitom Česká pošta v tomto ohledu výjimečná. “Konkrétní e-shop neměl jinou volbu doručení, jinak bych samozřejmě volil cokoliv jiného než poštu. Všechny vánoční nákupy jsem řešil on-line, otestoval jsem prakticky všechny dopravce a nikdy nebyl problém. Jen pošta samozřejmě obligátně (ne)zklamala.“
Česká pošta jisté problémy připouští a snaží se to omlouvat tím, že zažívá historicky největší nápor zásilek. “Lidé kromě klasických vánočních dárků objednávají i zboží běžné potřeby, protože v době pandemie koronaviru radši využívají e-shopy. To je důvod náporu, který zažíváme. Loni jsme měli rekord, když jsme v jeden moment přepravovali 500 tisíc balíků. Letos to bylo po Black Friday milion sto tisíc balíků. I na tom je vidět obrovský nárůst,” řekl mluvčí počty Matyáš Vitík.
Foto: ceskaposta.cz