Největší tuzemská banka chce od příštího roku zavést mnoho změn. Ne všechny jsou ale pozitivního rázu. Objevuje se tu přitom zcela jasná linka, kdy Česká spořitelna chce po klientech platit stále více služeb, které byly do této doby zcela zdarma.
Doba bezpoplatková končí
Půjde například o zpoplatnění zákaznické linky. Na tu je dnes možné volat zdarma, což dává smysl. Lidé se zde chtějí zeptat na věci spojené se službami, které jim banka poskytuje. V některých případech může jít také o technické potíže apod.
Od ledna příštího roku už se ale bezplatně na zákaznickou linku nedovoláte. Budete platit podle sazebníku svého operátora. Od toho už je přitom jen krůček k tomu, aby banka svou linku pro zákazníky zatížila nějakým tím poplatkem. To zatím není ten případ, ale ve světle snahy o snižování nákladů na straně bank si lze představit, že do budoucna si zdarma pohovoříte pouze s automatem a kontakt s člověkem už bude za peníze.
Někteří klienti si přitom všímají, že Česká spořitelna je masivním způsobem ždíme už dnes. “Nechápu, proč jsem jako pitomá přes třicet let stále u České spořitelny. Neustále poplatky za vedení účtu, za SMS a za výběr z cizího bankomatu mi právě odečetli 40 Kč?” napsala na svou sociální síť Jana Dubová.
Ukázalo se, že tato klientka platí České spořitelně každý měsíc za vedení účtu 109 Kč. Podle všeho také nepoužívá k potvrzování přihlášení se do internetového bankovnictví a transakcí mobilní aplikaci, a tak musí hradit i každou potvrzovací SMS. To může být za měsíc klidně další stokoruna.
Lidé už toho mají plné zuby
Potom je otázkou, proč si banka účtuje ještě za výběr z cizího bankomatu, když už si platí měsíční paušál za účet. Pod příspěvkem se potom rozjela velmi divoká diskuze, kdy většina příspěvků se nesla ve jménu stížností na Českou spořitelnu a její poplatkovou strukturu.
Nejde přitom jen o přímé poplatky. Lidé se pozastavují třeba nad tím, že banka důchodcům úročí jejich úspory 0,01 % v době vysoké inflace, namísto toho, aby jim nabídla nějaký slušný úrok na spořicím účtu.
Čtěte také: Největší česká banka zavádí drsný poplatek. Klienti toho mají plné zuby, zase musí platit úplně za všechno
Další klienti potom upozorňují na skutečnost, že je nesmysl zůstávat u České spořitelny, když na trhu stále existuje tolik bank, které vám nabídnou standardní služby zcela zdarma. A navíc přidají i zajímavé úroky jak na spořicím účtu, tak třeba i úvěrech z druhé strany.
Foto: Shutterstock