21. 11. 2024

23 příspěvků u článku “Česká spořitelna má problém. Lákala své klienty na levnou elektřinu a plyn. Pak je prodala Bohemia Energy, aniž by to věděli

  1. A čemu se divíte milí senioři?? Ta vaše Spořka je už dávno rakouská Erste,kam odvádí miliardy ročně z chudých Čechů.
    Ten váš sentiment, že se o vás “česká” banka postará je trochu přežitý.A nic vám kompenzovat nebude, to si pište.

  2. Spořitelna by teď měla udělat jedno – nabídnout kompenzaci všem zákazníkům (schválně nepíšu klientům) Energie ČS. Jinak se nezbaví dojmu, že prodá cokoliv – penzijka, hypotéky, úvěry a že o klienty jí vůbec, ale opravdu vůbec nejde.
    Pokud to neudělá, je na to jeden lék – jít do jiné banky. Všechny jsou sice dost podobné, pokud ne úplně stejné, ale ten políček od klientů si ČS v každém případě zaslouží

    1. A pomůžete si? Já odešel z KB – poté co mi jako studentovi strhli ze studentského účtu asi 400 za vedení, kdy mi už s těmi jejich poplatky došla trpělivost. MBank byla supr, dokud nezačali dělat změny, které “se nedotknou 80 % klientů” dotkli se mne všechny a nemusím říkat, že negativně. Tak šup šup do GE (Monety) – všechno běželo supr, dokud jsem si nezřídil kreditku – až 54 dní bez úroku, takže jsem to každé 2-3 týdny vyrovnával, abych měl klid, ale ouha pak jsem platil úroky, když jsem se 2x trefil do těch kritický 21 dní na splátku v dalším kalendářním měsíci. OK moje chyba, ale nikde mi to nevysvětlili a ani ze smlouvy to nebylo jasné – když jsem si stěžoval – vypsal odstavce smlouvy, tak mi více méně odpověděli, že jsem debil, ale aspoň půlku vrátili. To jsem ještě vzal, ale pak začali omezovat výhody kreditní karty, takže najednou nebyla úspora 5% z určitých obchodů , ale jen 1 %, atd. Takže papá a jsem u RB, která mne zas přinutila jet na pobočku (25 km) kvůli vyplnění dotazníku, který jsem už před tím vyplnil on-line + zrušili možnost vkládat peníze na pobočce. Že prý mají vkladový bankomat. Ale co když chci vložit na svůj multiměnový účet Eura nebo Dolary? Musíte do Ostravy. Takže jsem teď uvažoval o Spořce, ale pak jsem si vzpomněl jak kdysi moji mamince, která měla v té době na běžném (!!!) účtu 700 tisíc zřídili z ničeho nic kontokorent 20 tisíc Kč, za který musela platit měsíčně 50 Kč. Prý ji poslali dopis a když nereagovala, tak to brali za souhlas. Než si toho všimla… Šel jsem s ní zřídit účet bez poplatku (páč platila 130 Kč) no to byl boj. Pak se slovy to budete teprve třetí klient v okrese co má účet za nulu jí to (na 3 roky) dali – v době kdy už okolní banky (snad mimo KB) to už dávno zdarma měli.

      1. A ještě jsem zapomněl na ČSOB, kde jsem do jejich fondu vložil peníze, kdy slibovali 5% zhodnocení, aby mi to za 5 let tak tak pokrylo polatek za vstup do fondu,. To se stává, ale proč ukazovali, že za stejných pět let ten fond vydělával přes 3 %? Do toho nezapočetli totiž poplatek za správu fondu…
        Druhý pokus. Před 3mi lety jsem si tam nakráčel nakoupit státní protiinflační dluhopisy. Slečna mne přesvědčila jak je to nevýhodné, ať jdu do fondu. Takže jsem mohl mít zhodnoceno o cca 7 %, teď jsem ani ne 0,5 %.
        A to pomíjím, že mi kdysi ČSOB pojišťovna jednostranně vypověděla povinné ručení (bo nebyli schopni si zařadit poštou zaslané potvrzení o bezeškodném průběhu od předchozí pojišťovny). Já byl půl roku v cizině, většinu doby mimo civilizaci. Auto doma v garáži. A po návratu ve schránce dopisy od insolvenční agentury že dlužím peníze ČKP za každý nepojištěný den + pokuta za nepojištění od odboru dopravy. Možnost domluvy 0. Arogance pojišťovny. Úřad odpověděl, že pokuta 3 tisíce je na dolní hranici sazby. Celkem to bylo tuším 10 tisíc (samozřejmě posláno postupně na 3x – tak já vždycky zaplatil ať mám klid těch pár tisíc, kdyby to poslali naráz, tak se soudím a dnes vím, že bych vyhrál – podobné případy totiž vyhrály – bo auto prokazatelně nejezdilo).

  3. Spořitelna nás informovala emailem o prázdninách, že dochází k “jakýmsi” změnám. Proto jsme ihned telefonovali, abychom zjistili, co znamená tato spolupráce s BE pro nás prakticky. Byli jsme ujištěni, že se vlastně jedná o “nějakou formu konkurence” a nemusíme mít žádné obavy. Dne 13.10.2021 jsme se tedy dotazovali co se děje a 21.10.2021 jsme dostali odpověď od pana Křápa, že společnost ukončila činnost a přeje nám hezký den.
    Po těchto zkušenostech s ČS, ze které nemalé zisky plynou do zahraničí, zvažujeme přechod k jiné bance a dáváme toto na zvážení všem klientům.

    1. Dobrý den, především bychom rádi sdělili, že nás situace okolo Bohemia Energy mrzí.
      Chápeme, že si řada klientů Energie ČS bohužel až po oznámení krachu uvědomila, že došlo k prodeji Energie ČS společnosti Bohemia Energy. Nicméně o samotném prodeji Energie ČS jsme informovali na webu Energie ČS i v médiích a v podobě tiskové zprávy na našem webu již koncem října 2020 a následně v červenci 2021, kdy Energie ČS zaslala dopisy s oznámením o změně vlastníka všem svým klientům.

      1. Změnu vlastníka v červenci se zde snažím popsat. Z telefonátu vyplynulo, že máme zůstat naprosto v klidu, že se nás to netýká a dokonce když jsme se snažili přejít k EONu, tak jsme byli od tohoto kroku odrazeni, že přece ČS nám poskytuje komplexní služby a myslí na nás. Na co tady máme přiděleného osobního bankéře, když se jinak ČS chová jako profesionální šmejd, kterého ovšem situace mrzí.

        1. O klienty Energie ČS jsme se intenzivně starali i po samotném prodeji, díky čemuž jim jako jediným klientům Bohemia Energy, nebyla skokově zdražena energie v průběhu září a října. Okamžitě po krachu Bohemia Energy jsme spustili speciální linku pomoci 800 960 960, kde klientům pomáháme s informacemi i s nastavením plateb novým dodavatelům.
          Ve spolupráci s firmou Encall jsme připravili pro naše bývalé klienty službu expresního přechodu ze stávajících drahých DPI tarifů k novým dodavatelům se standardními tržními cenami.
          Klienty Energie ČS (kteří jsou zároveň klienty Spořitelny) nyní telefonicky oslovujeme z našeho externího callcentra a mají-li zájem, předáváme jejich kontakt firmě Encall. Pracovníci Encall s klienty vyplní online žádost a následně zrealizují jejich přechod k novému dodavateli v nejkratším možném termínu.

          1. Tak opět rád uvedu na pravou míru. V době září a říjen jsme chtěli přejít k EONu (byla akce 30% sleva ze základního tarifu). Byli jsme ujišťování, že je to zbytečné. Na uvedenou linku jsme taky volali, ale nedověděli jsme se nic, co bychom již nezjistili po internetu. Za mě je to tedy vše jedna velká “vědomá lež” a po zkušenostech nevím, co si myslet o společnosti Encall. Už jsem si s ČS své užil a tímto chci pouze varovat ostatní klienty ČS, aby byli v budoucnu obezřetní komu věřit a kam uložit své peníze. Může to dopadnou stejně?

          2. Poučení pro příště, nikdy nevěřte nikomu co vám kdo řekne do telefonu. Pokud to nemáte písemně, nemá to žádnou váhu.

      2. Je mi velice líto. Ideální by byl run, který by vaši banku zlikvidoval. Mimo jiné k výstraze ostatním neseriózním bankám.
        To, že je nějaká informace na jakémsi pochybném webu, aniž by se to klientům individuálně oznámilo, je opět jen známka neserióznosti vašeho podniku.

  4. Já jsem u Spořky a vím, že je to všude víceméně stejný. Pokud se ale rozjede hnutí bojkotujte ČS, připojím se a odcházím

  5. Přesně můj případ. Od Energie ČS jsme odebírali elektřinu. Ještě v září přišla vyúčtovací roční faktura, na ní nikde ani zmínka o firmě Bohemia Energy. Stejně tak předtím ticho, ani čárka o tom že snad patří jiné firmě. Osobně bych čekal alespoň email o tom že se mění vlastník firmy, ale opravdu komunikace nula.

  6. Pokud to tak je a ČS bez vědomí klientů toto provedla, měli by se kompetentní osoby z ČS zodpovídat u soudu a všem podvedeným klientům doplácet rozdíl ceny!!!

    1. Jistě se zodpovídati budou, ti níže to odnesou, ti co to vymysleli, roční plat a zlatý padák. Do dvou měsíců v nějaké dcerušce, přece si takového machra nenechají utéct.

  7. Převést veškeré své finanace na jiný peněžní ústav by mělo být prvním krokem. A lidé by měli začít vybírat své úspory v ČS v hotovosti, všichni, kdo tam něco mají.

    Drtuhou věcí je, že jsem se vždy díval na nabídky laciné energie jako na pokus o podvod a ukázalo se, že mám pravdu.

    1. Pokud by klienti ČS začali hromadně vybírat své úspory v hotovosti, tak to by byl mazec! Klienti se bez ČS obejdou, ale ČS bez klientů NE.

  8. U spořitelny jsme skončili už před několika lety v okamžiku, kdy nám strhli 45 Kč za výpis z neúplného měsíce. Navíc se domlouvat s bankou, aby nám snížila poplatky, nebo že od nich odejeme jsem nechtěl. Odpuštění poplatků klientům. kteří se ozvou a okrádání ostatních klientů, kteří se neozvou, podporovat nebudu. Jsem u jedné malé české banky s nulovými poplatky za účet, pohyby na účtu a výběry i z cizích automatů. Měl jsem odejít už dávno.

  9. Uvedená banka sice svoji dceru na konci roku 2020 prodala, ovšem měla v ní i poté svého zástupce. Tím měla velmi pravděpodobně dobré informace, co se v Energie ČS a potažmo Bohemia Energy děje. Proto reputační riziko je zcela na její stranu. Nejvíce však selhal ERÚ, který má v otázce energií chránit spotřebitele. Mezi distributory a odbornou veřejností se dlouhodobě vědělo o způsobu podnikání BE.

  10. Vždyť se to o BE dávno vědělo, že lidi měli obrovské problémy s ukončováním smluv za nehorázné sankce + ty jejich podomní prodeje, bylo to přece všude v médiích, pak mně kontaktovali nedávno telefonicky a já nevycházel z údivu, že ještě vůbec existují, slečna evidentně nechápala, tak jsem ji poradil, ať vyřídí vedení, ať se aspoň proboha přejmenují, jak je tady u nás dobrým zvykem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *