Desítky tisíc klientů společnosti Energie České spořitelny v minulých dnech zjistily, že jejich dodavatel elektřiny a plynu, podle názvu patřící pod největší bankovní dům v České republice, ve skutečnosti patří nechvalně proslulé společnosti Bohemia Energy. Dotyční to zjistili až ve chvíli, kdy je tento dodavatel informoval o tom, že jim přestává dodávat energie, ať se tedy poohlédnou po jiném.
Klienty nalákalo jméno České spořitelny
To však v současné chvíli není vůbec jednoduché. Kromě toho, že tito klienti teď spadnou pod dodavatele poslední instance, který jim elektřinu a plyn naúčtuje za velmi vysoké ceny, na trhu aktuálně jen tak nenajdou společnost, která by jim energie prodala za ceny, které měly zasmluvněny u Energie ČS.
Není proto divu, že klienti Energie ČS se na sociálních sítích bouří a žádají Českou spořitelnu, aby jejich situaci řešila za ně. Svým způsobem pro ně lze mít pochopení. Na rozdíl od klientů, kteří uzavřeli smlouvu přímo s Bohemia Energy, tedy společností, která měla dlouhé roky velmi problematickou reputaci a která lákala především na co nejlevnější ceny energií, zákazníci Energie ČS často žili v domnění, že uzavírají smlouvu se svou bankou.
Byla to totiž právě Česká spořitelna, která své bankovní klienty oslovovala s nabídkou výhodnějších dodávek elektřiny a plynu od své dceřiné společnosti. Prakticky všichni klienti Energie ČS, kterých je kumulativně přes padesát tisíc, se rekrutují právě z řad klientů České spořitelny.
O špatné reputaci jsme věděli, přiznala banka
Jenže tato banka si v minulém roce vyhodnotila, že už se jí energie prodávat nevyplatí. A rozhodla se svou dceřinou firmu prodat. Zjevně však příliš neřešila, komu firmu s vlastními klienty prodává, případně reagovala zkrátka na nejvyšší nabídku. O prodeji firmy měli být klienti informováni dopisem, ale řada z nich tvrdí, že žádný neobdržela.
I ti, kteří dopis obdrželi, si však stěžují na jednání banky. Ta jim totiž při změně majitele společnosti nedala možnost podat výpověď smlouvy bez sankcí. Jak známo, právě sankce za předčasný odchod jsou přitom u firem ze skupiny Bohemia Energy velmi vysoké.
Česká spořitelna teď přiznala určité pochybení. “Byli jsme si vědomi negativní reputace, kterou měla v minulosti Bohemia Energy, ale zároveň jsme vnímali výrazné zlepšení klientského přístupu v posledních letech,” uvedla banka ve svém tiskovém prohlášení.
Řada klientů Energie ČS teď po České spořitelně žádá, aby jejich nelichotivou situaci vyřešila. Reálně jim totiž hrozí, že budou za svou elektřinu a plyn platit několikanásobně více než dosud. A to přesto, že měli zafixované ceny.
Česká spořitelna zatím pouze zřídila infolinku, na které svým klientům v řešení situace pomáhá. Neuvedla však, zda pro ně nějakým způsobem zajistí výhodnější dodávky energií.
Foto: Shutterstock
Tak hlavně, že ČS má ve svých reklamách zdůrazňováno, jak moc si svých klientů váží. Měla jsem u nich dost roků účet a v r. 2016 jsem mileráda přešla k jiné bance (na rozdíl od ČS žádné nesmyslné poplatky za každý prd, žádné vnucování služeb typu pojištění, stavební spoření, atd.).
Tak ale důležité je, jak stojí v textu – Česká spořitelna zatím pouze zřídila
infolinku, na které svým klientům v řešení situace pomáhá – to jsou strašně hodní, to je šílená oběť z jejich strany.
Neuvedla však, zda pro ně nějakým způsobem zajistí výhodnější dodávky energií. – samozřejmě, že nezajistí, proč by to asi tak dělali?
No jo, CO chcete po PPF. Vše na hraně, tak jak to uměl “dobroděj” Kellner
Dobrý den, našim bývalým klientům Energie ČS se snažíme maximálně pomoci.
Okamžitě po krachu BE jsme spustili speciální linku pomoci 800 960 960, kde klientům pomáháme s informacemi i s nastavením plateb novým dodavatelům.
Ve spolupráci s firmou Encall jsme připravili pro naše bývalé klienty službu expresního přechodu ze stávajících drahých DPI tarifů k novým dodavatelům se standardními tržními cenami.
Klienty Energie ČS (kteří jsou zároveň klienty Spořitelny) nyní telefonicky oslovujeme z našeho externího callcentra a mají-li zájem, předáváme jejich kontakt firmě Encall. Pracovníci Encall s klienty vyplní online žádost a následně zrealizují jejich přechod k novému dodavateli v nejkratším možném termínu.
Firma Encall není poskytovatel energie ani nepřeprodává produkty poskytovatelů energií. Encall je specialista na digitalizaci procesů klientské péče a má digitální propojení se zákaznickými systémy některých velkých poskytovatelů energie (například E.on, PRE nebo MND), díky čemuž dokáže online a bez čekání převést klienta od jednoho poskytovatele k druhému. Je nicméně pouze na klientovi, jakého dodavatele a s jakým tarifem si z nabídky vybere. Využití služby Encall je pro klienty Energie ČS zdarma (díky partnerství Encall s Českou spořitelnou).
Taky mi ta soudružka z EČS nabízela výhodnou energii, ale měl jsem výhodnější přímo od zdroje. Totiž každý překupník chce svá %, takže to od něj z principu nemůže být levnější. A divím se, že neviditelná ruka trhu na to netečně čumí.
Stačí, když nakoupí od zdroje levnějšího, než u kterého máte smlouvu Vy. Rozdíly v nákladech na výrobu kWh elektřiny např. vodní elektrárny a elektrárny, která vyrábí pálením zemního plynu, jsou ve stovkách procent.. Ale sám také raději odebírám od malého výrobce. Je méně zranitelný, než pouhý obchodník.
Vite o tom kulove. energie se nakupuji na burze. Takze dle vas, jste nakupoval primo na burze. Jste borec 😀 PS: Ano i CEZ nakupuje na burze, kde ji predtim prodal. Mne bavi plky radoby chytraku.
Doufám,že postižení už nejsou klienty rakouské Čspořitelny
Tak česká spořitelna je především firma s falešným logem, je to fakticky rakouská spořitelna a má tu drzost se nazývat bankou roku. Takže lze klientům doporučit podat návrh na finančního arbitra ohledně doplacení částek za navýšení elektřiny, k nimž dojde oním podvodným prodejem pochybné firmě a ten může tyto výtečníky z vedení čs poctít velmi citelnou pokutou. Tato pochybná fianční instituce, která selhala již vícekrát by šla snadno zlikvidovat, stačí, když lidi od této obskurní spořitelny odejdou a přejdou jinam. Banka se pak sama s mizivým počtem klientů položí. Žije fakticky z důchodců, kteří z jakési nostalgie u ní přetrvávají a nechávají se ohlupovat.
Špína a hnus papalašu z takzvané České spořitelny doufám že lidé co u nich mají učet si uvědomí u jakých podvodníku a hovad jsou.
Prostě tady se na lidi kašle
proč lidé nevezmou lopaty!! jak na spořitelnu tak na kmotra Bohemia zloděje,tuneláře!
A co rovnou na Čez, ten okrádá lidi ve velkém. A teď co nabízí za 4500 a fix na 3 roky.
Proč to neuděláš TY-internetový hrdino ???
kopyto protože já mám fyxaci na tři roky za stéjnou cenu a ti co naletěli nebo jsou neschopný jelita at jdou bouřit Zavolejte Mináře,Rolla a mužete kvičet i bez sena!
Banka je prostě Energošmejd. V této zemi (Hrabišstán) mne už nepřekvapí nic. Prachy, prachy…prachy….Hlavně že “pupíci” si dají, když eventueně, skončí, Megapadák v milionech.
Banky by se neměly plést do pojišťovnictví, energetiky ap. přidružených produktů.
u spořky ještě někdo je?
Je jsem od energie Čs kde 98% elektřiny pocházelio z obnovitelných zdrojů, za 4 roky ušetřil oproti Čezu asi 7500,. No tak si teď najdu někoho jiného, no co.
Jsem rád že se konečně dostala pravda ven
George je vždycky šmejd.
Logo české spořitelny znamená: Česká Sparkasse spořitelna.