
Právě začal třetí rok, v rámci kterého se musí lidé v České republice vypořádat s velmi drahými potravinami. Cenový růst sice už není tak vysoký, ale čas od času některá položka výrazně ustřelí. Jenže mnohem horší je skutečnost, že se ceny již nevrátily do normálu a mzdy patřičným způsobem nevzrostly.
Stojí to moc peněz
Zákazníci si toho tedy mohou dovolit podstatně méně než před danou dobou, kdy byly ceny potravin ještě relativně rozumné. Dnes je některé zboží vyšponované takovým způsobem, že lidem činí problémy si ho vůbec koupit.
“Něco takového jsem ještě nezažila, respektive ne v takové míře. Jistě, tu a tam se našel někdo, kdo shodou náhod neměl na zaplacení. Ale teď je to na denním pořádku,” líčí paní Romana, která pracuje jako prodavačka v nejmenovaném obchodním řetězci v Ústí nad Labem. “Lidé si udělají svůj obyčejný nákup, jenže když to namarkujeme, tak tolik peněz prostě nemají.“
V poslední době byly velkým problémem například vánoční kolekce, jejichž cena dosahovala třeba i 700 Kč za pár kousků čokolády, čehož si lidé nevšimli. Obecně, čokoládové cukrovinky výrazně zdražily, a když si chce někdo koupit třeba velkou čokoládu Milka, musí mít připraveno minimálně 150 Kč. Podobně je to i se Studentskou pečetí.

Některé položky jsou nedostupné
“Často vidíme, že si lidí koupí třeba plato 30 vajec, jenže u kasy zjistí, že stojí přes 200 Kč, s čímž jednoduše nepočítali. Nebo si vezmou kilovou kávu a ona je přitom za 800 Kč,” vypočítává prodavačka problematické položky s tím, že někdy se hodně prodraží třeba i toaletní papír nebo prací prášek.
“Stále více lidí mi říká, že nemá na zaplacení, a ať jim nákup stornuji, případně odeberu pár položek,” říká paní Romana. “Většinou se omlouvají a je jim to hloupé, tak se snažím alespoň vyjádřit pochopení a doporučím jim třeba nějakou slevovou akci.“
Čtěte také: Nejen máslo. V českých obchodech začala brutálně zdražovat klíčová potravina. Lidé už si dělají zásoby
Jenže jsou to právě akční nabídky, které dělají více škody než užitku. Dnes už je prokázáno, že řetězce kvůli nim běžné zboží prodávají zbytečně draho, aby potom mohli zlevňovat na běžnou úroveň. Je to právě případ kávy nebo toaletního papíru, které jsou mimo akce výrazně cenově nadstřelené. Jenže i tehdy si je lidé chtějí koupit, načež zjišťují, že jsou oškubáni nebo na to prostě nemají.
Foto: Shutterstock
Opět jedna firma která z peníze zveřejní všechno. To topidlo do zásuvky co z 5 min vytopit místnost!?!?! 400W…..fén, rychlovarná konvice, žehlička má 2000-2400W takže 5-6x víc. A zkoušeli jste žehličkou vytopit místnost? Opět se mne chce zvracet. Josef Moravec.
Fakt jo? No nekecej
To jsou zase bláboly. Kde je kafe za 800 nebo čoko za 150?
Tak třeba zrovna velká čokoláda Milka stojí už běžně bez akce 150 Kč a plato vajec jsrm už také za 200 Kč viděla.
Třeba v Kaufu nebo Bille,kafe nevim,ale chcel sem si zase jednou po letech kópit studentskou a cena u 170g platéčka 149,90. Už to ani není ta čtvrtjulovka jak to začínalo a je 7x dražší
Ano, čokoláda za 150 prosinec 24 v Lidlu, Milka i studentská pečeť….. Nyní nevím, už tam nechodíme.
to je zase článek … vezmou si kafe za 800 tak sakra neumí v tom regálu podle cenovky sáhnout po levnější? Jaký druh naprostých idiotů nám to tady popisujete ? Jak může být někdo teak nekonečně blbej aby při pohledu na drahou studenskou pecet proste nesahl po levnejsi cokolade jineho vyrobce nebo provátní značky supermarketu ?
😁😁😁😁😁
Pane Marku Pane Marku
😁😁😁
Dávejte pozor co vemete do košíku za určitou cenu a co je namarkováno u pokladny.
Přeji vám hezký večer
lidl vyrábí snad ke každé značkové cukrovince svou variantu pod vlastní značkou za polovinu či třetinu ceny a se stejným složením … stačí nebýt úplný hlupák a nemusíte platit majlant. Totéž platí o kávě, tak se holt rozlučte s předraženými značkami, nemusíte si do čumáčku cpát výhradně jen Lavazza, jsou tam samozřejmě dostupnější výrobci. Tomu se říká konkurenční prostředí a naučte se ho místo toho remcání používat.
Překlep *čtvrtkilovka
.. a ceny jsou stálý a lidí se maj. Tak to už tu bylo. Člověk šel nakoupit a věděl předem kolik utratí. Dneska se nedá kupovat zboží mimo akce. Ceny jsou o 100 a více % vyšší. Je to fialový hnus. To nám ještě doporučí Nutela nebo Křeček nakupovat v Německu nebo v Polsku. Děkujeme za knížecí rady. Jich se to netýká. Oni si ke svým statisícovým platům a odměnám přidají další tisíce. Důchodcům dají mizerné tři stovky.