
V poslední době se často hovoří o tom, jakou rychlostí bychom se měli pohybovat po dálnicích. V zásadě jsou tu dva zcela odlišné pohledy, které se vůbec v ničem neprotínají. Je přitom jasné, že vývoj půjde pouze jedním směrem.
Omezení pro řidiče
Na jedné straně jsou příznivci vyšší rychlosti, než je aktuálně povolená v podobě 130 kilometrů za hodinu. Nejčastěji se hovoří o navýšení alespoň o 20 kilometrů v hodině, ale najdou se i tací, kteří prosazují 180 km/h, případně rovnou neomezenou rychlost s odkazem na to, co platí v Německu, přičemž některé dálnice v tuzemsku jsou podobě kvalitní jako u sousedů.
Jenže pak je tu druhý pohled, a ten se paradoxně začíná prosazovat právě i v Německu. Tam je podle všeho zavedení rychlostních limitů doslova na spadnutí. Pro české řidiče by to znamenalo velké omezení, protože své rychle vozy už by legálně provětrat nemohli vůbec nikde.
“Rád jezdím do Německa, protože tam na to můžu pořádně šlápnout. Kde jinde se můžete jen tak projet 250 kilometrů v hodině? A když máte BMW nebo Porsche, tak si to zkrátka chcete užít,” říká podnikatel Roman z Prahy, který je za tuto možnost velmi rád. Zároveň by neomezenou rychlost zavedl i v České republice.

Není to tak jednoduché
Málokdo však ví, že v Německu jsou pravidla ve skutečnosti poměrně přísná. Rozhodně byste ve vysoké rychlosti nechtěli způsobit žádnou nehodu, protože i když byste z toho vyvázli ještě dobře po fyzické stránce, tamní justice by si na vás smlsla.
Platí totiž, že i u sousedů je doporučená rychlost 130 kilometrů v hodině, a kdo jede více, činí tak na vlastní riziko, přičemž pokud by se zamotal do nějaké nehody, a to třeba ne vyloženě vlastní vinou, vysoká rychlost mu bude přičtena k tíži.
Čtěte také: Kdo má auto starší 15 let, už do něj nebude smět natankovat. Tak už je to tady, lidé dojezdili
Dále je potřeba si uvědomit, že lidé na německé dálnice vyjíždějí s tuzemským povinným ručením, které má nejčastěji limit 50 milionů korun. Jenže způsobit velkou nehodu v Německu, ve které dojdou újmy i nějací lidé, to může znamenat škody ve stovkách milionů. Pojišťovna je za vás neuhradí, tudíž to budete muset zatáhnout sami.
Foto: Shutterstock, zdroje: Avis, Adac