Aplikace nové emisní normy Euro 7 se nezadržitelně blíží a my stále sčítáme co všechno bude znamenat. Původně jsem předpokládal, že půjde hlavně o krusádu proti spalovacím motorům. K těm je ale Euro 7 nečekaně mírná a zdá se mi, že hůře na tom budou majitelé určitých typů hybridních automobilů. Tedy vozidel, díky kterým celé ekošílenství vlastně začalo. Tvrdé kladivo EU dopadlo i na ně. Majitelům hybridů hrozí téměř stejné nebezpečí jako nám, vyznavačům tradičních pohonů.
Ekologie je chvályhodná, ekošílenství by mělo být trestné
Autor článku skutečně nemá nic proti ušlechtilé snaze o zlepšení životního prostředí na Zemi. Ostatně je jen na nás, jak jí předáme našim potomkům. Jen se obávám, že to bylo uchopeno za špatný konec. Zatímco Evropa tvrdě zbrojí proti fosilním palivům a snaží se téměř o likvidaci celého ekonomického odvětví, jiné země podobné snahy nevyvíjejí. Přiznejme si, že Evropa není největším znečišťovatelem světového ovzduší. Nezapomínejme na Indii, Čínu, Rusko a celou Afriku, které si výstřelky v podobě normy Euro 7 nechtějí, nebo nemohou dovolit.
Cesta je dlouhá a trnitá
Termín zavedení normy Euro 7 byl pevně stanoven na rok 2025. I přes veškerou snahu zastavit, nebo alespoň zpomalit nerozumně rychlý přechod od spalovacích motorů k elektromobilitě, to zatím nevypadá, že by se cokoliv změnilo. Odpor proti tomu vyjádřil i ministr dopravy Martin Kupka na setkání s eurokomisařem Thierry Bretonem, známým fanatickým propagátorem elektromobility. Cesta k ještě šetrnějším autům musí být sjízdná a nepoškozovat evropský autoprůmysl a bez zásadních sociálních dopadů na společnost” míní ministr. To přímo souvisí i s novou normou Euro 7, která skrývá nečekaného čertíka v krabičce.
Problém pro plug-in hybridy?
Euro 7 totiž lišácky myslí na plug-in vozidla. Tedy na auta které mohou jezdit jak na spalovací tak alternativní pohon. Na stole je totiž také vznik bezemisních zón, tedy oblastí, kam se vozidlo se spalovacím pohonem prostě nepodívá. Jak ale zajistit, že podobný hybrid bude oblastí skutečně projíždět na alternativní pohon? Navrhované řešení je jednoduché a vskutku orwellovské. Řízený monitoring těchto vozidel. Vysvětlíme si to v praxi.
Plug-in hybridy vyrobené po roce 2025 bude v sobě mít monitorovací zařízení, které zkoumá na jaký pohon vozidlo momentálně jede. Pokud se vozidlo dostane do bezemisní zóny a pojede na spalovací pohon, namontovaný systém ho jednoduše zastaví. Dokonce bude možné zjistit, v jakém stavu nabití je baterie vašeho plug-in hybridu a jestli umožňuje další, bezemisní kilometry. Není mi úplně jasné kdo a kde bude celou věc řídit ale jedno je jisté. Pandořina skříňka podobného monitoringu obyvatel by neměla být otvírána. Lidé by pak snadno mohli dojít k názoru že evropské peníze za to nestojí.
Foto: Shutterstock, zdroj: Euractiv, Denik
GFyzicko- biologická a jakož psychicko – mentalní a MOralní obřezanost tohoto konceptu nebere konce!!!!!!!!!!!!Nic zrůdnějšího a zvrhlejšího ani neexistuje!!!!!!!!!!
Opět poplašný článek. Parametry Euro 7 nejsou vůbec známy, zatím se jedná pouze o různé návrhy a nic není rozhodnuto. Co si pamatuji, stejné poplašné zprávy se psaly u Euro 5 i Euro 6. Co se týče přechodu na elektromobilitu, tak nikdo nikomu nezakazuje vlastnit a provozovat auto se spalovacím motorem třeba dalších 100 let. Běžné starší auto se spolehlivým atmosférickým motorem vydrží klidně milion km a 50 let. Mám v rodině 21 let starou jedničkovou Fabii 1.4, má najeto skoro půl milionu a nic jí není, žádná koroze, spotřeba oleje 0,5 l na 10tkm. Za celých 21 let se dělala akorát běžná údržba, dokonce i převodovka stále drží a nehučí. Tipuji, že dá v klidu dalších 21 let a další půlmilion km 🙂 . Takže podle mého názoru každý, komu je alespoň 30 let, nemusí nějaké elektromobily ve svém životě vůbec řešit. No a co se týče zmiňovaných plug-in hybridů a nízkoemisních zón, tak tam jde o to, že pokud existuje někde nízkoemisní zóna pouze pro elektromobily, tak hybridy do ní nesmí. Pokud by ovšem došlo k tomuto nařízení, hybridy by do ní mohly. Sice jen na elektřinu, ale mohly. Na tom by nebylo nic špatného. Zcela zásadním problémem by ovšem bylo, když povezete někoho s infarktem do nemocnice a auto se vám 2km před nemocnicí zastaví. To je celkem blbé, stejně tak jako když se vám zastaví uprostřed křižovatky nebo v úzké jednosměrce. Proto si myslím, že nic takového patrně nevznikne, eventuálně zcela jistě ne v podobě, jaká se dnes uvádí. A i kdyby hypoteticky na toto nařízení došlo, tak není problém pořídit rušičku GPS signálu. Sice vám nepůjde navigace, ale projedete v klidu i nízkoemisní zónou 🙂 .
IMHO je důležité, aby se lidé probrali a nečekali až na realizaci těchto šíleností a už nyní začali bojovat za náš odchod z EU, která je jejich zdrojem.