Tady už přestává všechna legrace. Letecká společnost Smartwings má podle všeho závažný problém, který by měla urychleně řešit. Už podruhé v krátké době muselo její letadlo vezoucí turisty na dovolenou nouzově přistávat, jak informoval web TN.cz.
Ty samé problémy
Před dvěma týdny to bylo v Řecku a teď v Turecku. Při přistávání museli piloti vyhlásit stav nouze. Stroj totiž potkala úplně stejná závada jako před dvěma týdny. Došlo k dekompresi v kabině letadla, což je velmi závažná komplikace.
Ačkoliv jde o shodnou závadu jako v případě předchozího letu, zjevně šlo jen o shodu náhod, protože letadla v těchto dvou případech byla odlišná.
Někteří cestující, kteří se v případě zájezdu s cestovní kanceláří letu se Smartwings jen těžko vyhnou, mají určité pochybnosti. “Těšila jsem se na dovolenou , ale teď bych ji nejraději zrušila,” píše na Facebooku Simona Kotlárová v diskuzi o aktuální závadě letadla Smartwings, která se rozjela pod příspěvkem na facebookovém profilu TN.cz.
Stará letadla a šikovná posádka
“Také doufám, že se Smartwings naposledy. Starý letadla, poslední let nepodařilo se přistát kvůli bouřce házelo to, turbulence. Pak za to vzal a rychle zase let nahoru a ty zvuky. Hrozný pocit,” uvedla další diskutující.
Další však oceňují profesionalitu posádky, se kterou celou záležitost zvládla. “Perfektní postup a zkušenost pilotů a posádky (oni jsou na toto vyškolení). Každopádně podle odhadu tipuju na totožný stroj a zřejmě závadu, která zlobí techniky. Pochybuji, že totožnou závadu by hlásil rozdílný stroj,” napsal Petr Peterson.
Čtěte také: Kapitán Smartwings letěl přes půl Evropy na jeden motor. Ohrozil 170 lidí, hrozí mu vězení
Smartwings nepatří zrovna k oblíbeným leteckým společnostem, avšak Češi se jí nevyhnou, pokud létají na dovolenou s cestovními kancelářemi. Právě pro ně jde o dominantního přepravce. Jinak jde o jednu z nejhůře hodnocených aerolinek na světě.
Foto: Shutterstock
Takový bulvární a rádoby senzacechtivý titulky, z toho se mně chce blejt….tyto a podobné incidenty mají všechny aerolinky světa, i ty renomované a “zvučnějšiho” jména několkrát do roka. A nejen tyto. Stačí se podívat do běžně dostupné veřejné databáze leteckých incidentů (AVHerald). Pokud cestující dodržují pokyny palubních průvodčích nikomu se při dekompresi nic nestane…problém je ten, že Češi, absolutně neposlouchají bezpečnostní demonstrace cabin crew před vzletem, a pak neví co mají dělat a vykládají novinářům bláboly a jsou v hrozné panice…stačilo by váženi cestující dávat pozor…a to, že Smartwings je jedna z nejhorších hodnocených aerolinek je naprostá lež. Každý rok prochází přísnými bezpečnostními certifikacemi a audity a vychází z nich jako jeden z velmi bezpečných přepravců. Takže ten kdo to psal, ví o tom úplný NIC a měl by radši psát o něčem jiným nebo si to nastudovat! Anebo nepsat vůbec!
Kde máte ten žebříček? Rad bych ho viděl. Ptam se pro kamaráda
Stará letadla? Průměrné stáří stávající flotily čítající momentálně 45 letadel je 13,8 roku. Samozřejmě jsou tam letadla, která jsou ve vzduchu 20 i více let, ale to je běžné i jinde. Swiss má 13 A320 family starších 26 let, Qantas má ve flotile 5 B737-300(400) nejmladší má 33let a několik B717 starších 22let. K tomu ještě několik 30-ti letých Fokkerů 100 a o něco mladší Dash 8-200. U LH taky lze nalézt velké množství A320 family starších 25 let + obdobně stará B747-400, která stále provozují. Mimochodem i A380 už mají 15let.