V době maximální politické korektnosti se společnosti Coca Cola podařilo něco, co si za rámeček rozhodně nedá. Firma nově umožňuje svým zákazníkům navrhnout si vlastní design lahve, kterou mu potom po zaplacení šesti dolarů, tedy přibližně 120 Kč, zašle. Jenže nástroj byl zřejmě nedostatečně otestován, protože výsledkem jsou takové návrhy, které budí opravdový rozruch.
Konfigurátor Coca Coly zjevně zahrnuje některá slova, která nelze použít. A podle všeho jich je poměrně velké množství. Kupříkladu sice můžete zvolit duhové pozadí symbolizující LGBT komunitu, už ale není možné zvolit nápis “Gay Pride”. Aplikace ho totiž zablokuje. Stejně tak neprojdou ani jména jako “Hitler” nebo “nacista”. Jak se ale ukazuje, algoritmus lze poměrně snadno obejít. Pokud napíšete “Jsem Hitler”, nikdo nic nenamítá.
Sociální sítě proto zaplavily fotografie lahví Coca Coly se “slovy, která se neříkají”. Aktivní jsou tradičně také Češi, kteří vtípky na webu milují. “Na stránce Coca-Coly si můžete personalizovat lahev. Je sranda hrát si s jejich algoritmem. Zatímco ve světě běžná jména jako Mohammad nebo Hussein (jméno bývalého US prezidenta) vám to zatrhne, kolču ale můžete sdílet s chlapíky Mengelem či Göringem,” uvedl na svém Twitteru Ondřej Markus Zeman.
Další uživatelé se naopak pozastavují nad tím, že aplikace blokuje neškodná slova. Například slovo “Palestina” je zakázané, naopak “Izrael” projde bez problémů.
Mluvčí nápojářského gigantu přiznala, že aplikace v této podobě neměla jít ven a že se nepodařilo vše náležitě otestovat. Dodala však, že před výrobou jsou designy lahví dále posuzovány a nemusí tak být vyrobeny.
Foto: Shutterstock