Něco takového se skutečně nečekalo a jen to ukazuje, jak moc je český trh pro zahraniční řetězce opět zajímavý. Vrací se na něj totiž značka, která ho opustila již v roce 2006. Nejde o nikoho menšího než samotný Carrefour, který zde provozoval velké obchody, než je nakonec prodal konkurenčnímu Tescu.
Bude to jiné
Teď ovšem testuje návrat na tuzemský trh. Nejprve nikoliv v podobě fyzických prodejen, ale dodávání privátních výrobků, které jsou často velmi specifické a především vysoce kvalitní. Společnost Carrefour International Partnership informovala, že své produkty bude prodávat prostřednictvím velkoobchodu JIP východočeská.
Tento obchodní řetězec je v první řadě velkoobchodem, ale provozuje i dvě stovky maloobchodních prodejen, přičemž neustále expanduje. Nově si v něm budete moci koupit výrobky uvedené pod privátní značkou Carrefour. Nepůjde přitom pouze o luxusní potraviny, ale také nepotravinářské zboží.
Má jít o velmi pozoruhodnou nabídku produktů, která bude zajímavým způsobem ladit s dosavadním sortimentem, který JIP východočeská nabízí. Pro tento obchod jde o skvělou příležitost, jak se odlišit od ostatních.
Budou i obchody
Je totiž pravděpodobné, že Carrefour nebude vyrábět produkty pro východní trhy, jak je u privátních značek velkých řetězců běžné, ale že se sem dostane velmi podobné zboží, které je k mání například v domovské zemi řetězce, kterou je Francie.
Privátní značky Carrefouru jsou velmi silné, a proto se je řetězec nebojí nabízet i tam, kde přímo nepůsobí. Kromě čerstvých a trvanlivých potravin, často v bio kvalitě, nabízí také drogerii, krmivo pro domácí mazlíčky nebo různé čistící produkty do domácnosti.
Čtěte také: Slevové akce v českých obchodech skončí. Důchodci už si v nich nenakoupí
Je přitom otázkou, zda to ze strany Carrefouru není jen součást širší strategie, v rámci které by se na tuzemský trh rád vrátil s plnou parádou, a to ve formě kamenných prodejen. Situace tomu poměrně nazrála, jelikož mnozí Češi jsou na přítomné obchodní řetězce velmi naštvaní. Francouzi by toho mohli využít a přijít s lákavou nabídkou.
Foto: Shutterstock