Český trh se pro velké zahraniční hráče stává stále více atraktivním spolu s tím, jak roste kupní síla zdejších zákazníků. A tak se nelze divit tomu, že sem vstupují nové a nové obchody, které si snaží ukousnout kus sladkého koláče. V některých případech je to ale přeci jen překvapivé a do určité míry zvláštní.
Opravdu levné
Už několik týdnů je tak Česká republika doslova pod reklamním náporem internetového obchodu Temu. Ten ještě donedávna prakticky nikdo neznal, ovšem teď na něm nakupují odhadem již stovky tisíc Čechů, kterých přitom rychle přibývá. Dokládá to i skutečnost, že aplikace Temu je aktuálně nejstahovanější v Česku.
Tento obchod jde na věc trochu jinak než jeho, povětšinou lokální, konkurence. Té však přidělává pořádné vrásky. Přestože totiž Temu nedokáže doručit do druhého nebo třetího dne, což je v České republice již považováno za standard a mělo se za to, že bez této kvality se žádný eshop nedokáže prosadit, novinka ukazuje pravý opak.
Po objednání zboží z Temu sice trvá klidně dva i více týdnů, než vám přijde domů, avšak tento internetový obchod ukazuje, že termín u spousty druhů zboží není klíčový. Tím totiž vždy byla, je a také bude cena. A tu má tento gigant jednoznačně nejnižší. Je až neuvěřitelné, jak levně dokáže prodávat některé položky. Pokud využijete všech možných slev, můžete mít zboží reálně o 50 až 90 % levněji než z českých obchodů.
Jak dlouho vydrží?
Je třeba říct, že Temu je čínským obchodem, který zde nemá zastoupení a web je do češtiny přeložen pouze strojovým překladem. Ani to ale kupodivu nevadí. Další velkou výhodou je totiž obrovská nabídka zboží, ať už jde o oblečení, doplňky, elektroniku, nábytek nebo nejrůznější drobnosti za pár korun, které zákazníci prý doslova milují.
Nástup Temu na český trh tak trochu připomíná expanzi AliExpressu, která však po čase přeci jen utichla, případně jiný oblíbený čínský eshop Shein. Je přitom otázkou, jak dlouho dokáže tento nováček oblepovat český internet reklamou, která je jednoznačně hlavním akvizičním kanálem zákazníků. Pokud totiž ustane, je velmi diskutabilní, zda se zákazníci budou k nákupům na tomto obchodu vracet.
Čtěte také: Velký obchodní řetězec s potravinami náhle končí. Oblíbený je i v České republice
Aktuálně ovšem čínský gigant české konkurenci opravdu citelně zatápí. České eshopy se přitom teprve vzpamatovávaly z propadu maloobchodních tržeb v loňském roce, a teď tu mají nečekaného vyzyvatele. Některé už hlásí, že kvůli jeho agresivní reklamě jim skutečně prudce klesají tržby.
Foto: Shutterstock
Co to v článku melete za kraviny, přečtěte si recenze zákazníků na obchod Temu. Temu posílá bezcenné braky namísto avizovaného propagovanèho zboží- což je jasné klamání spotřebitele. Vy jste se snad v redakci už úplně zbláznili!
Spousta lidí tam nakupuje, většinou se jedná o laciné hlouposti.
Pravda. Na zkoušku jsem objednal kus textilu a přišel opravdu nekvalitní kus a jiný, než na obchodní fotografií. Temu již nikdy.
Tak nevím, náhodou jsem shlédl tohle video, tak si udělejte názor sami:
https://youtu.be/9UBkQ0r7wkI?si=KMIDEhgdmQjPt7eh