V České republice začínají dít velké věci a obchodní řetězce v čele s Lidlem a Kauflandem již pociťují nemalé obavy o svůj byznys. Kromě toho, že je na spadnutí příchod polské Biedronky, která má potenciál udělat na tuzemském trhu velké věci, už jsou ty rychle rostoucí hráči, kteří získávají tržní podíl na svou stranu.
Ceny jsou skutečně nízké
Typickým příkladem je obchodní řetězec Mere, který pochází původem z Ruska, a před pár lety musel z pochopitelných důvodů pozastavit svou expanzi v Česku. Jenže teď ji znovu rozjel a podle všeho to vypadá, že míří na desítky obchodů.
Aktuálně Mere otevřelo svou již pátou prodejnu v Ústí nad Labem, kde od prvních dnů slaví obrovské úspěchy. “Někdy se tu tvoří i dlouhé fronty, a já vám řeknu, že se vůbec nedivím. Vždyť přesně na tohle se tady čekalo. Až to někdo osolí těm předraženým řetězcům. Tady si můžete koupit velmi kvalitní potraviny za třetinovou cenu,” říká paní Hana, kterou jsme potkali v prostorách prodejny.
Specifikem Mere je to, že jde o takzvaný tvrdý diskont, jaké se tu objevily v devadesátých letech. Lehce připomíná začátky Lidlu v tuzemsku, ovšem v mnohém je ještě mnohem tvrdší. Platí tu totiž, že zde nekoupíte žádné značkové výrobky, které znáte.
Všechny značky jsou úplně jiné, přičemž mají společné to, že pocházejí z východoevropských zemí, jako je Ukrajina, Litva nebo Gruzie. Nevyrábí je tudíž velké západní koncerny, v čemž někteří zákazníci spatřují výhodu. “Tihle výrobci dělají ještě kvalitu a nic nešidí. To poznáte okamžitě na chuti, ani nemusíte číst složení,” míní pan Roman, který si rovněž pochvaluje nízké ceny.
Lidé tam chodí rádi
Dle zkušeností redakce serveru Mix24.cz má tento řetězec rozhodně co nabídnout, ovšem musí se v něm umět hledat. Některé výrobky totiž kvalitou tak úplně neoplývají a hrají to hlavně na cenu. Ovšem dají se tu najít velmi kvalitní kousky. Jen je to trochu složitější, protože při první návštěvě se nemusíte orientovat zrovna skvěle.
Čtěte také: Penny Market spustil nehoráznou novinku. V jeho obchodech se bude nakupovat úplně jinak, pod velkým dohledem
Je přitom zajímavé, že Mere rychle neexpanduje pouze v České republice, ale rozrůstá se také v Německu nebo ve Španělsku. Evidentně má tedy robustní obchodní model, který zákazníky láká.
Foto: Shutterstock
Levná konkurence položí
Kaufland