
Máslo je v České republice opravdu velkým byznysem. Potřebuje a tudíž nakupuje ho každá domácnost, a to ve velkém. Každý měsíc za něj lidé vydají stovky korun, zejména potom, co došlo ke zdražení nad 70 Kč, které dosud nebylo významněji korigováno.
Velký problém v obchodech
Není tedy divu, že se lidé poohlížejí po levnějších produktech a značkách. Jedna věc je nakupovat máslo v akčních nabídkách, kam se ale často dostává stolní máslo, které může být klidně až dva roky staré.
Výrobci mléčných výrobků teď přitom tuzemské obchody doslova zaplavily něčím, co by se dalo označit za falešné máslo. Reálně to žádné máslo není, ovšem producenti potravin dělají všechno pro to, aby si toho zákazníci nevšimli a naletěli jim.
Pochopitelně jde o mimořádně krátkozrakou taktiku, ovšem podle dostupných informací velmi dobře funguje. Hodně skloňovaný je aktuálně výrobek zvaný jako Rodinné 82 %. Ano, v názvu žádné máslo není, ovšem člověk vidí klasickou kostku, patřičné procentuální označení, obrázek másla a navíc ještě slogan “lehce roztíratelné”. Sám si pak už domyslí, že půjde pravděpodobně o máslo.
Nenechte se nachytat
O tom svědčí také recenze tohoto výrobku na serveru Heureka. “Nedoporučuji, je to klam na zákazníka. Chutná jako tuk na promaštění odpadového potrubí, pro instalatéra dobrý,” uvedl jeden z napálených zákazníků.
“Nenechte se nachytat. Všechno co kupujete kupujte v klidu, nepospíchejte, nebo Vás takhle opijí rohlíkem. Je to humus z Rumunska,” uvádí potom další.
“Jedná se o klamání spotřebitele vzhledem “jako máslo”, ačkoli se o máslo nejedná (8% mléčný + 74% rostlinný tuk),” píše potom. A tady je právě jádro problému. Na obalu je evidentně uměle vytvořené procento, které má indikovat, že jde o máslo, protože to musí mít ze zákona 82 % mléčného tuku. Ovšem tento výrobek neuvádí, k čemu se dané procento vztahuje. V podstatě tam může být jakákoliv hmota v daném množství.

Kdo to vyrábí?
Dle serveru Fér potravina pochází toto máslo z Polska a dodavatelem je společnost Accom Czech. Zajímavé je, že na svých webových stránkách se tento výrobce tímto produktem vůbec nechlubí. Naopak zjišťujeme, že jde o dodavatele oblíbených mléčných výrobků, u nichž o kvalitě nelze pochybovat. Do koncernu navíc patří třeba Bohušovická mlékárna nebo Choceňská mlékárna.
Čtěte také: Velký průšvih. České obchody stahují odporné máslo, které lidé kupovali ve velkém. Nesmí se konzumovat
Je proto velkou otázkou, proč má tento výrobce zapotřebí klamat spotřebitele. Veřejnost by to každopádně měla vědět, a to i ve vztahu k dalším produktům společnosti.
Foto: Shuttterstock
Že vás baví neustále lhát, neuvěřím že by Poláci měli touhu mást ČR, Max že by si to řetězec objednal, také nevěřím že je to škodlivé. Kdo nakupuje máslo obvykle má svou osvědčenou značku, tyto útočné články jsou jenom dobré na rozhádaní společnosti