
Máslo je jednou z nejdůležitějších položek, kterou nakupuje prakticky každý zákazník v České republice. Obchody to dobře vědí, a tak mají na tomto produktu velmi vysoké marže. Opět se ukazuje, jakým problémem jsou v tuzemsku nejrůznější slevové akce.
Velká nepříjemnost
Zatímco v Německu už je máslo standardně za rozumnou cenu, v České republice po sezónním výkyvu směrem nahoru zůstalo se standardní cenou velmi vysoko. Obchody si z něj totiž udělali další položku, na kterou vytvářejí výrazné slevové akce a lákají tak zákazníky do obchodů.
Když už se tohle děje, měly by si však pohlídat alespoň kvalitu, v jaké máslo prodávají. Ta totiž začíná být skutečně mizerná. Jsou tu jak másla z dovozu, která jsou klidně i dva roky stará, tak i závadné výrobky.
Hodně se teď předvedl Albert, kde zasahovala Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Ta zjistila zásadní problém u oblíbeného másla privátní značky Česká chuť 82 %. To mělo datum minimální použitelnosti do 28. února 2025, avšak řada lidí ho může mít stále na mrazáku.

Přišlo se na to
“Inspektoři SZPI na základě senzorické analýzy zjistili, že výrobek nepříjemně zapáchal, podobně jako kyselina máselná. Jeví-li potravina známky kažení, nelze ji považovat za bezpečnou pro zdraví spotřebitelů,” uvedla SZPI ve svém hlášení.
Kontrola přitom nezjistila, že by se dané máslo skladovalo v nevhodných podmínkách nebo bylo prošlé. Pravděpodobně se tedy pokazilo už při výrobě.
Zajímavé přitom je, že Albert toto máslo z vlastního rozhodnutí stahoval už pár dní předtím, než s odhalením přišla inspekce. Jenže tehdy nechtěl říct, proč tak činí. Teď už je to tedy naprosto jasné.
Foto: Shutterstock