Tato otázka se v poslední době začíná řešit čím dál tím více. Do jakého věku je ještě bezpečné, aby lidé řídili motorové vozidlo? Spolu s tím, jak se zpřísňují pokuty a obecně se lidé na silnicích chovají zodpovědněji, výrazně roste poměr nehod způsobených právě staršími jedinci, kteří už za volantem správně nemají co dělat, protože tuto činnost objektivně nezvládají.
Pořádně to napral
Nejde přitom o žádnou kampaň proti starším lidem. V tomto ohledu totiž panuje jednoznačná spravedlnost, protože do takového věku se dostane každý. Otázkou je, zda je sám o sobě schopen posoudit, že může nadále řídit a že není ohrožením pro sebe sama a především své okolí.
Lidé se dožívají stále vyššího věku, a tak je logické, že při současném stavu, kdy prakticky neexistují žádná omezení, jich je na silnicích pořád více a navíc už často dosahují velmi vysokého věku, kdy je opouštějí reflexy.
Dokladem tohoto stavu je aktuální případ, který se objevil na Twitteru od jednoho z uživatelů. “85letý řidič nám naboural zaparkované auto, prý se mu zamotala hlava. Škoda je velká, možná totálka. Tržní cena auta relativně nízká, protože je staré 10 let. Ale je to první majitel, nájezd pod 100 tisíc km, velmi dobrý stav, ještě by v pohodě 5 let důstojně sloužilo. Tipuju, že dostaneme 300 až 400 tisíc. Ale co si za to koupíme? Dacii?” uvedl rozzlobený majitel zachovalého Mercedesu, který narážel na to, že mu bude vyplacena zůstatková hodnota vozu, za kterou si však adekvátní náhradu zkrátka nekoupí.
Musí přijít změna
Nad škodou se ale nakonec ještě dá mávnout hlavou. Ovšem podívejte se, jak stojící auto dopadlo. Byl to pořádný karambol a senior za volantem zcela zjevně nevěděl, co dělá. Pravděpodobně byl dezorientovaný, což je velmi častou příčinou nehod. V takovém stavu jsou důchodci schopni třeba vjet do protisměru na dálnici a způsobit ještě něco mnohem horšího.
Evropská unie však už chystá novou legislativu, podle které by se lidé nad 70 let měli každých pět let podrobovat zevrubným testům, které ověří, zda řízení ještě zvládají. Jak je vidět, něco takového je potřeba jako sůl.
Foto: Shutterstock
Zdravím všechny ne/řidiče 65+ Udělejte prosím samy pro sebe a ostatní účastníky silničního provozu malou laskavost odevzdejte dobrovolně svá řidičská oprávnění. Nejen že tím budete chránit své bezpečí ale i bezpečí ostatních a to nevyjímaje matky s kočárky na přechodech pro chodce. MHD máte zdarma a času více než dost. Děkuji.
Nauč se čošsky. Doufám, že tato další hovězina z EU bude placená z jejich výplat. Jinak to je další daň a koryto pro nemnohé.
Ty debile a jak se asi budem živit když neustale snižují důchody nebo jsou tak male že budu muset jezdit do 70 nejspíš..opravdu hloupý názor!!!
19 000 důchod pro obyčejného člověka, který dělal celý život na podřadné pozici za minimální mzdu se ti zdá málo?! Sice ve státním podniku.. Ti řeknu tajemství! Lemp bude mít vždy💩
Čistého
A ty odevzdej občanku a běž zpátky na strom
😆😆😆 přesně
A do školy doučit češtinu.
No možná že jezdíš hůř než důchodci co ten zápis za překročení rychlosti v dokladech míň mluvit čeká tě stáří a možná že budeš potřebovat pomoc mně samotného překvapilo ve42, letech dodržovat desatero přikázání a bude to dobré
A já vyzývám vaší věk. skupinu, aby odevzdala řidič. oprávnění, abyste chránili sebe a ostatní vzhledem k tomu, že mnohem více nehod je způsobených v mladším a strednim věku.
Jsem v důchodu ale toho času moc nemám a navíc si to ve znalostech pravidel s vámi kdykoli rozdám. Nikdy jsem nebyla účastníkem nehody, naopak – pohotovou reakcí jsem nehodě zabránila a ne jednou a to za volantem seděli muži střed. věku. Když vidím velmi často jak se někteří ženou přes dvě plné čary a předjíždějí a jiné “frajeřinky” tak věřte, že se toto děje denně, tak nevím kdo by měl odevzdat řidičák.
Uvědomujete si, že byste vaším návrhem znemožnil např to, že by se starší lidé museli tak vzdát např pobytu na své chatě, kam se bez auta nedostanou a i kdyby se dostali k nejbližšímu nádraží tak těžko může na chatu dopravovat potřebné věci pěšky vc. nakupů a s chůzí podél silnice bez chodníku kde ho srazí frajer vašeho věku? Takových omezení by bylo mnohem vic. Jakože si po 65 mají sednout doma a čekat na smrt? Vždyť v tomto věku se bude po vás chtít abyste ještě pracovali. Trochu zvrácená logika, ne?
👍👍👍
Zaujimave – vodiči 65+ ohrozuji chodce, matky … a mladí do 30 rokov, ktorí sposobuju najviac nehôd – aj smrteľných sú v poriadku. A ešte znížime vek pre ziskanie vodičskeho preukazu. Ano aj 65+ spôsobí nehodu, ale z 99,5% je škoda na majetku – a vodiči do 30 svojou divokou bezohladnou jazdou zabíjajú, ale to je v poriadku.
Prosím tedy aby ŘP odevzdali všichni /včetně vás/kterým je -náct a -cet, protože zjevná většina užívá alkohol, drogy, nedodržuje dopravní předpisy, hazarduje se životem, stále někam pospíchá a je bezohledná.
Zrovna teď 23 letá řidička srazila dítě na koloběžce před OC, opilý řidič 41 let vletěl s vozem do dveří hotelu, 28letý řidič pod vlivem zrušil 8 zaparkovaných aut.
Mohla bych pokračovat dost dlouho……..
Dejte se do řeči s kterýmkoliv dopravním policajtem, který pracuje v terénu a ten vám řekne, že největší nebezpečí na silnicích a dálnicích nepředstavují důchodci, dokonce ani ti řidiči, co si dají pivo či fifku vína, ale zfetovaní mladíci. Hned za nimi jsou problémem zase mladíci nadupaní testosteronem v silných bourácích, BMW, Audi atd nebo na silných motorkách. Problémem jsou i ženy podnikatelky nebo manželky a přítelkyně bohatých podnikatelů, řidících velké SUV. Ty dělají, jako by jim silnice patřila.
Ano plná pravda chtějí se nás důchodců zbavit je mě sice 83 roku chodím na prohlídky od 17 roku jsem sloužil v armádě do roku 1968 než mě soudruzi z Ukrajiny jako kapitána vyhodili.Od toho roku jsem seděl za volantem autobuso v.CSAD mám najeto 2 miliony bez nehody jezdil jsem po celé Evropě a teď.medaji spolu8
Já sice ještě nejsem důchodce, ale dochází mi, že to tažení proti důchodcům má za úkol je vystrnadit ze silnic aby na nich nezacláněli preferovanějším vrstvám a hlavně kamionové dopravě, která na přeplněných silnicích a dálnicích přichází o miliardy, hlavně k vůli častým zácpám a nehodám. Pro současný režim jsou důchodci neperpektivní a ujídají z chlebíčka. Režim má důchodce evidentně za třídního nepřítele, kterého chce zničit. To se nedá přehlídnout.
Lépe se to říci nedá….máte plnou pravdu.
Z jaké Ukrajiny, jste vůbec normální? V roce 1968 žádná Ukrajina nemohla o ničem rozhodovat, byla to jen jedna z mnoha zemí SSSR, navíc velmi tvrdě držena proti jakémukoliv národnímu uvědomění. Okupační armáda se pak skládala v naprosté většině z Rusů, do té doby “dislokovaných” v NDR. Teprve v dalších dnech okupace přilétaly další jednotky, tentokrát z asijské části RUSKA, a tam už logicky nebyl Ukrajinec vůbec žádný. Ale to byste nebyl správný současný hudral, abyste ten váš mindráček z Ukrajinců nezkoušel nacpat snad i pod článek o pěstování macešek. Je mi vás celkem líto, takto se tu veřejně ztrapnit…
Naprostý souhlas
Stejný je i můj názor. Je to na jednotlivcích
Zrovna dnes jsem jednoho takového pitomce zažil na obyčejné okrsce.
To je zajímavé…..80ti letý řidič důchodce je hrozba, ale 80ti letý prezident s atomovým kufříkem je potom co ??
😆😆😆 pravda. Myslím že skoro každý důchodce ví, že mu jeho zdrav. stav už nedovoluje řídit a proto ani nejezdí. To se zase útočí na jednu skupinu lidí a to bezdůvodně. Ovšem jestli mají např přezkušovat důchodce tak o.k., nejen je, ale všechny řidiče a pak ze všech věk.skupin vypadnou ti co neumí. Pak teprve může být nižší riziko nehody na silnicích.
A s Alzheimerem.
I vám bude jednou 65 a už vidím jak běžite odevzdat řidičák a budete chodit pěšky.
Je dobré myslet hlavou aspoň někdy.
“Evropská unie však už chystá novou legislativu”. No, tam totiž nejsou běžně povinné lékařské prohlídky od 65, jako u nás. Takže klid, hlavně vy nadřazení majitelé meďourů.
To s tím věkem je pitomost. Ve věku nad 75 let umírají většinou lidé narození před 2. sv. a nebo těsně po ní. Ročníky, které se narodily po r. 50 tuhle šanci nemají. Většina umře do 5 – 10 let po dovršení důch. věku a někteří se ho ani nedožijí. Snad se to bude týkat i toho blba Jurečky. S tím testováním zdr. stavu 80 a výše souhlasím.