Jde o zprávu, kterou si příznivci elektromobility rozhodně nedají za rámeček. Už dnes totiž musí neustále obhajovat poměrně nekomfortní nabíjení elektrovozů, které trvá dlouho a při dlouhých cestách je zapotřebí poměrně často, protože tyto stroje ještě nemají takový dojezd jako vozy se spalovacími motory. Jedním z nejčastějších argumentů je, že se to bude postupně zlepšovat.
Což o to, vývoj v automobilkách jede na plné obrátky a zdá se, že za pár let budou baterie poměrně konkurenceschopné. Jenže už dnes, v době, kdy se elektroauta teprve rozšiřují, mají některé státy problémy s jejich dobíjením. Tuto otázku vážně řeší ve Spojených státech amerických a teď také v Německu.
Provozovatel elektrické sítě v Kalifornii vyhlásil v polovině června takzvaný “flex alert”, v rámci kterého vyzval uživatele, aby šetřili elektrickým proudem. Jinak by mohlo dojít k celkovému kolapsu elektrické sítě. Oficiálním důvodem byla vedra, která v zemi panovala. Majitele elektromobilů byly vyzváni, aby nedobíjeli své vozy, protože ze sítě odčerpávají velké množství energie.
Němci teď podle magazínu Focus řeší vážné obavy z rychlého rozvoje elektromobility a zároveň přechodem na obnovitelné zdroje energie. Německá energetická soustava se do značné míry opírá o energii ze slunce a větru, přičemž její podíl se bude nadále zvyšovat. Jenže tato energie má různé špičky a není možné ji do sítě dodávat rovnoměrně. Zejména se sluneční energií se potom míjí potřeba dobíjení elektromobilů, která probíhá obvykle v nočních hodinách, zatímco solární elektrárny jednou na plný výkon přes den.
Německá vláda už ostatně připravuje zákon, v rámci kterého bude mít možnost dálkově řídit dodávky elektrického proudu. Eufemisticky to nazývá “vyhlazením špičky”. Svaz automobilového průmyslu (VDA) se nicméně bouří. “Politici to nazývají vyhlazením špičky, ale pro zákazníky to znamená jednoduše vypnutí proudu,” uvedla prezidentka svazu Hildegard Müller pro časopis Die Welt. Dodala, že pokud něco takového bude skutečně schváleno, zasadí to elektromobilitě velkou ránu.
Zdá se, že elektromobilita s sebou přináší řadu problémů, na které se při jejím prosazování “shora” příliš nemyslelo. Evropská komise má přitom v plánu, že by se od roku 2035 už neměly prodávat žádné nové vozy se spalovacím motorem. To však implikuje skutečnost, že tyto vozy budou plně nahrazeny elektromobily. V takovém případě by však nápor na energetickou soustavu byl obrovský.
Nakonec se řešení celého problému zřejmě najde, ale je otázkou, jak moc bude drahé a především, zda uživatelům nezpůsobí příliš velký diskomfort.
Foto: Shutterstock, zdroje: Efahrer, Focus, Die Welt
Moc pěkný blábol, tento článek v podobném duchu se objevuje v pravidelných intervalech, občas se tam něco přihodí co je aktuální téma viz. ukončení prodeje spalovacích aut do roku 2035. Nebudu ani ztrácet čas vysvětlováním o tom, kam se posunuly jednotlivé technologie a to o čem v článku se píše jsou bud staré nebo neaktuální údaje. Možná by stálo za to, kdyby jste napsal o tom jak je Česko zaostalé pokud se bavíme o nových technologiích v energetice a v e-mobilitě nebo o tom jak díky i Havlíčkovi platíme nejvíc za elektřinu. Úsměvné je také, to jak se objevuje, že Česko má vlastní energetickou koncepci, no tu jsme měli možná tak do roku 2010, od té doby energetický směr Evropy určují jiní. Jsme zaostalým státem ve všech aspektech nové energetiky, což bude mít v budoucnu nežádoucí vliv na ceny elektřiny, budeme možná popelnici a skanzenem Evropy, kde se budou prezentovat zastaralé přístupy a postoje nejen k energetice, ale také k e-mobilitě a co je hůř naše děti nebudou mít přístup k moderním technologiím a budou patřit za hloupé, které se hodí do těch naších montoven. Také doporučuji vám si něco načíst o této problematice, které nerozumíte o co je hůř, tak máte drzost ji dokonce prezentovat veřejně. Samozřejmě že nás jenom e-mobilita nespasí pokud chceme předejít zhoršujícímu se podnebí v naších končinách, bude zapotřebí daleko víc, ale pokud by se to nechalo jen na lidech tak se nestane nic, pochybuji že nejen české obyvatelstvo sleví ze svého komfortního životního stylu. Někde jsem četl článek z naší UK kolik nás bude stát pokud se jen zvýší teplota o těch známých půl stupně, v porovnání s tím dluhem Babišem (tunelářem) a Schilerové to budou jen drobné. Jo a co se týká stability sítě, navštivte elektrárnu Tušimice, tam jsme dodali největší BESS v ČR a třeba vám někdo vysvětlí jak je možné zabránit peakům v sítí a jak lze akumulací řešit nejen FVE, ale také peaky z dobíjení EV. Mohl bych já vás zasvětit, ale nechce se mi plýtvat časem, to by jste nepochopil, tohle je vyšší dívčí v oboru elektrotechniky.
No a teď tu pohádku o lišce a ebonitu…
víte nesmíte tolik chlastat pak blbnete a nevíte co píšete
Možná by to chtělo místo elektrotechniky začít matematikou. Když spočítáme množství energie v benzínu a naftě pro pohon našeho vozového parku, budeme potřebovat nějakých pár dalších jaderných elektráren. A pak můžete začít s tou svojí elektrotechnikou a znásobit kapacitu rozvodné sítě, aby ta energie byla dostupná v každém nabíjecím místě. Nemyslím si, že rok 2035 je reálný.
Správně soudruhu! Poručíme větru, dešti a přenosové soustavě. Mimochodem, kámošovi ČEZ odmítl povolit instalaci dobíječky, protože v ulici už jedna je a na další není příkon. Takže jedině parní stroj, nebo dřevoplyn.
S individuální přepravou se prostě nepočítá. Pochopte to konečně. Konvenční pohony zakázané, elektro pohon, drahý, nespolehlivý, možná dokonce nebezpečný. Elektro limuzíny bude mít k dispozici pouze politická a byznysová elita. Ostatním budou muset stačit elekro-kola a eletro-koloběžky. Jinak alou na elektro-vlak a elektro-autobus. Pokud ovšem bude čím hromadnou dopravu pohánět, protože s jádrem se rovněž nepočítá a i plyn je v hledáčku ochránců šťastných zítřků. Mimochodem ani poleno do kamen si už nehodíte. No já myslím, že nás čeká růžová budoucnost, jen ji mladým opravdu nezávidím.
O co jde? V lichých dnech budou nabíjet auta s lichým číslem na konci, v sudých se sudým. Ale jak vyřešit to, když na konci bude písmeno, to nevím. Možná to bude na souhlásky a samohlásky.
A ve finále nebude dobíjet žádná soukromá osoba,protože prostě el.energie bude naprostý nedostatek.To by nemuselo nastat pouze v případě,že by sami ekoteroristé přestali používat vše ostatní,co je na elektřinu vč.mobilů
a dalších nesmyslů.které nejsou nezbytné.