Největší sociální síť na světě chystá další změny. Ty obvykle fanoušci příliš nekvitují, protože jim mění zažité uživatelské rozhraní a nutí je učit je novým věcem. Zároveň se často mění různé funkcionality a uživatelský zážitek je potom trochu jiný. Takto Facebook nejčastěji pracuje s doporučovanými příspěvky, které se mění na základě neprůhledných algoritmů a jež se podle mnohých stále častěji sklání před reklamními sděleními.
Facebook o chystaných změnách informoval v tiskové zprávě. Důležitou změnou je to, že z horní lišty každé stránky na Facebooku zmizí ikonické tlačítko “To se mi líbí”, které představuje jednu z nejznámějších, ne-li vůbec nejznámější funkci této sítě.
Provozovatelé Facebooku tuto změnu odůvodňují tím, že mnoho uživatelů má takto označené mnohé stránky, jejichž obsah je vlastně nezajímá a nesledují ho. To potom zkreslovalo výsledky dosahu jednotlivých příspěvků a počet aktivních lidí na každé stránce. Tlačítko “To se mi líbí” nově nahradí tlačítko “Sledovat”. Díky tomu mají i správci stránek získat kvalitnější přehled o tom, jak se jejich fanoušci na stránce chovají.
Nejde ale o jedinou chystanou změnu. Ta potká rovněž design Facebooku, který má být vyladěnější a jednodušší na ovládání. Poslední redesign totiž způsobil řadu zmatků, na něž si lidé zatím nebyli schopni zvyknout. Novinky mají vést také ke snadnějšímu vyhledávání relevantních informací, které stránky na Facebooku sdílejí. V současné době je prostřednictvím vyhledávání obtížné něco dohledat.
Každá stránka na Facebooku dostane také svou časovou osu a těšit se můžete také na novou funkci otázek a odpovědí. Dále se bude pracovat také na vylepšení algoritmů, které mají za cíl bojovat proti fake-news a hoaxům. Ty se v poslední době na největší sociální síti nepříjemně rozmnožily a staly se velmi problematickými.
Foto: Shutterstock