Je to neuvěřitelné, ale už i v okolních zemích vědí, že v České republice opět propukla máselná krize. Pokud tak přijíždí například návštěva z Polska nebo Německa, má tendenci Čechy obdarovávat máslem, protože to skoro vypadá, že si ho nemohou dovolit.
Je snadné koupit špatně
Tak špatné to sice ještě není, ale mohlo by být. Ceny másla velmi rychle rostou a z obligátních 40 korun už se sunou spíše ke stokoruně. Pochopitelně záleží, jaké máslo si kupujete, protože v kvalitě jsou obrovské rozdíly. Některé řetězce to navíc na zákazníky začaly pořádně zkoušet. Do prodeje dávají rostlinné tuky, které se jako máslo pouze tváří. Lidé potom naletí a pokazí si tím celé jídlo nebo pečení. To je případ produktu, který prodává například Kaufland.
Tuzemský zákazník bohužel velmi citlivě reaguje na cenu. Pakliže je nízká, bere prakticky cokoliv. Například takzvané stolní máslo, které sice splňuje kritérium obsaženého mléčného tuku, ale horší je to s tím, jakým způsobem je skladováno. Až dva roky totiž může být zmraženo a teprve poté prodáno. Bylo by bláhové se domnívat, že to nebude mít vliv na jeho vlastnosti.
Například obchodní řetězec Tesco pochybil v tom smyslu, že deklaroval prodej čerstvého másla. Ve skutečnosti to ale bylo máslo z Belgie a rozhodně čerstvé nebylo, jak upozornil server Potraviny na pranýři.
Nastudujte si vlastnosti
“Má krátkou trvanlivost a musí být spotřebováno do 20 dní od data výroby, což je také důvod jeho zpravidla vyšší ceny. Má výraznou, svěží chuť a aroma,” uvádí na konto čerstvého másla server Bez hladovění. Oproti tomu stolní máslo už se projevuje tím, že nemá tak výraznou chuť a jeho textura není tak krémová.
Čtěte také: Máslo bude za 300 Kč. Češi se musí připravit na tvrdý náraz před Vánoci, obchody vás podojí
Obecně platí, že v případě másla narazíme v obchodech na největší množství pokusů o podfouknutí zákazníků, a to nejrůznějšími způsoby. Výrobci a obchodníci jsou velmi vynalézaví, tudíž je dobré nakupovat obezřetně.
Foto: Shutterstock