21. 11. 2024

10 příspěvků u článku “Izraelská firma vyřešila problém elektromobilů. Skončí éra ropy?

  1. Žvásty a nesmysly dle pouze mého lajckého názoru.Jsem už jen sedlák. Každý, kdo ale nenosí v hlavě polystyrenové kuličky jen, to musí vědět, že selskývrozum se mnohdy osvědčil. Úplně zbytečné zacházet do podrobností a detailů. Kapacita na dobíjení těch krámů ze zdrojů, jak oni si představují, směšný dojezd, cena (jen pro bohaté) a ekologie? 😂😂😂Co třeba ty baterie? Slabá životnost a jejich likvidace pak a jiné a jiné. A že by ty krámy chtěly jezdit na sluníčko. To asi ne. Možná nějaký ojedinělý prototyp. A čemu se tady říká, že SVĚT přechází? Čí svět? Ta z celých kontinentů na planetě malinká část všemi směry poblázněných zemí? To je ten celý svět? Tak já říkám, že ani omylem.
    Mě na této době ty absurdity a lži a polopravdy a různé mediální bajky někdy dost baví.Je napínavé pozorovat, jak se odvíjí. A kudy to jde. Znáte slovo kulminační bod zajisté a k tomu se směřuje. Kdy se na něj dostaneme neodhadnu, ale že se to stane je jistota. Jinak řečeno,, hrnek přeteče,,. Teď to chce pouze trpělivost a radost z běžného života bez idiocie opět příjde. Sami lidé se o to postarají. Dokonce ti co si dnes nic lépe nemyslí. Loajální výraz (znáte z Musíme si pomáhat od Vursta) Pamatujme. Kulminační bod. Jak jdou dějiny, vždy to tak bylo. Tato absurdní doba vyjímkou nebude.

  2. Pomalé dobíjení je jen jeden z problémů. Mnohem závažnější problém je cena těch elektrovehiklů, životnost baterie a v důsledku její ceny tím pádem i celého auta (cca 8-10 let), nedostatek a cena materiálů pro výrobu baterií, budoucí nedostatek a cena elektřiny, chybějící dobíjecí infrastruktura, hrozící blackouty v důsledku hromadného dobíjení v podvečerních hodinách, prakticky nemožnost uhašení auta po nehodě atd. atd. atd. Celé je to blbost a je jen otázkou času, než to dojde i těm pošahaným ekohňupům v Bruselu. Spalovací motory tu zůstanou ještě mnoho desetiletí. Málokdo si totiž může dovolit kupovat každých 8 let nové auto za milion a to staré odevzdat zdarma k recyklaci, neboť s baterií po smrti bude neprodejné. S koncem spalovacích motorů by navíc patrně došlo ke kolapsu ekonomiky, neboť by došlo k obrovskému propadu prodejů, likvidaci navázaných odvětví, masivnímu propouštění atd. Navíc lidé si nenechají jen tak sebrat svobodu v podobě individuální mobility a pokud by auta měla být pouze pro bohaté, dojde k masivním nepokojům. Uvědomte si, že v EU jsou země, kde se dodnes jezdí na vozíčku taženém oslem a v některých oblastech tam nemají dodnes ani elektřinu (např. Rumunsko) a jestli si někdo myslí, že v těchto státech bude někdo kupovat elektromobily, tak ať si dá mokrý hadr na hlavu.

    1. Absolutní souhlas s každým slovem. Dobře vyřčeno. Jediný problém, že oni na tu mobilitu lidí, už sahají a budou možná stupňovat. A lidi? Zatím nic. Zřejmě stále únosná míra. Bengál by mohl přijít s rozkradenými úsporami přes hyperinflace, rozkradené majetky lidí, jako třeba zabavené domy na hypotéky co nepůjdou splácet, prázdné nákupní vozíky. Neříkám, že tohle příjde, ale je viditelné, že k tomu může směřovat. Dokud se lidi dostatečně najedí, jakož takož ohřejou a zvládnou, alespoň jednu skromnější byť dovolenku, pak budou kušovat. Jedině rýt držkou zem může někoho zvednout. A to, kdo ví…

  3. No dobře, bude se nabíjet vysokým nabíjecím proudem, zbývá otázka, jak ty velké výkony do nabíjecí stanice přivézt? Bude stačit stávající infrastruktura?

  4. Takový nabíjecí stojan bude ovšem potřebovat silnější pojistky než průměrná středisková vesnice. A někde se do něj bude muset vyrobit elektřina (jen náhrada benzínu spotřebovaného osobními auty by potřebovala pět Temelínů). A musela by se postavit příslušná elektrická vedení.
    Můj názor je, že zelení chtějí touto cestou zakázat dopravu a následky buď neřeší, nebo naopak vítají.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *