Každému se pravděpodobně někdy stalo, že přišel k vozidlu, jehož baterie nemá svůj nejlepší den. Často nám vozidlo problém s baterií indikuje dříve, než se pokusíme nastartovat motor. Dveře se neodemknou, světla nebliknout a pak už jen zarachotí startér.
Existuje ale několik způsobů, jak vozidlo s vybitou baterií opět rozpohybovat. Některé možná již budete znát, jiné pro vás budou novinkou. Každopádně doufáme, že vám v potřebné chvíli přijdou vhod a pomohou vám vůz opět nastartovat.
Zkuste nastartovat pomocí externího zdroje
Oživit baterii lze samozřejmě pomocí jiného zdroje elektrické energie. Samozřejmě ale nelze použít jakýkoliv zdroj. Auto baterie pracují nejčastěji s napětím 12 Volt. Proto je dobré použít zdroj, který má stejné, případně mírně vyšší/nižší napětí. Maximálně tedy 13V, minimálně 10V.
- Startovací kabely
Asi nejznámější způsob k okamžitému nastartování. Požádejte dobrou duši, aby vám poskytla svou autobaterii k nastartování vašeho vozu. Dávejte jen pozor na správné připojení pólů, jinak vám dojte ke zkratu a budete rádi, když to odnesou jen pojistky.
- Aku-Baterie z kutilského náčiní
Alternativou pro zručnější ruce jsou i aku-baterie na 12V a kapacitou 3 Ah. Pomocí dvou drátků ji připojte k akumulátoru vozidla. Použijte ty nejsilnější dráty, která lze k podobné montáži použít. I zde je kriticky nezbytné správné rozlišení pólů.
- Baterii ohřejte
I teplo můžeme považovat za externí zdroj energie. Nízké teploty negativně ovlivňují kapacitu baterie. Pokud máte tu možnost, zkuste baterii nechat ohřát na pokojovou teplotu a následně ji zkuste namontovat zpátky a nastartovat.
Roztlačit, nebo pustit z kopce?
Vozidlo lze nakopnout i pomocí hrubé síly. Jistě už jste slyšeli, že někdo musel své auto roztlačit. Pro neznalé vše uvedeme na světlo. Tento postup je možný pouze u vozidel s manuální převodovkou. U automatu takto maximálně poškodíte převodovku, ale nenastartujete.
Principem tohoto postupu je donutit auto k vygenerování minimálního množství energie, která umožní vozidlo nastartovat.
- Zapněte zapalování
- Zařaďte neutrál
- Vozidlo pusťte z kopce, roztlačte ho, případně se nechte chvíli táhnout na laně
- V případě kopce, nebo vlastního roztlačení, mějte vždy otevřené dveře k řidiči
- Jakmile vozidlo dosáhne rychlosti alespoň 10 km/h, zařaďte dvojku/trojku a pusťte spojku
- Spojku pouštějte s citem, a jen tehdy když uslyšíte že při záběru spojky motor škytá
- Po úplném puštění spojkového pedálu by měl motor chytit a vy můžete jet
Jako u všeho i zde je riziko poškození vozidla. Při nastartování pomocí externího zdroje se velmi často rozsvítí různé kontrolky, nicméně po čase zase zhasnou. U roztlačení riskujete zase poškození motoru, například z důvodu přeskočení rozvodů.
Nicméně i autor tohoto článku přiznává, že nikdy osobně neviděl vozidlo, které by utrpělo újmu při správně provedeném oživení baterie a roztlačení.
Nastartovat auto BEZ baterie lze, ale co potom? U starých aut s dynamem žádný problém, ale u dnešních aut s alternátorem je to o ničem.
Ano je to možné,ale jako vždy Ďábel je skryt v detailu!!!!!!!!!!!!§