Stát ve frontě je jedna z nejnudnějších činností, která nepřináší radost vůbec nikomu. Zejména tehdy, když zjistíte, že jste si jako obvykle vybrali tu nejpomalejší cestu ke kase. Pak ve vás navíc ještě začne hlodat červíček pochybnosti, zda přeci jen nakonec nepřeběhnout do vedlejší fronty. Co když bude rychlejší?
Světe div se, tento problém řeší celá řada dalších lidí a v důsledku toho se podařilo sestavit základní pravidla, jimiž by se měli řídit všichni ti, kdo vyhledávají nejrychlejší frontu. Obecně vzato existují tři základní pravidla, která většinou pomohou při výběru cesty nejmenšího odporu.
Kde stojí nejméně zákazníků?
Možná často spekulujete, zda se postavit do fronty, kde stojí méně lidí, ale mají na páse velké nákupy, nebo naopak kde jich je více, ale nakupují méně zboží. Vězte tedy, že rychlejší je vždy stoupnout si tam, kde je méně lidí, přestože mají plné košíky. Platí totiž, že jedním z největších žroutů času je proces placení, obzvlášť pokud se něco pokazí, například nefunguje karta apod. Z dat obchodních řetězců vyplývá, že z devíti pracovních hodin pokladních připadají pouhé tři hodiny na skenování zboží. Zbytek připadá na kasírování.
Kde stojí převážně mladší lidé?
Fronty v obchodech často prodlužují skupinky teenagerů, kteří obvykle nakupují jen pár drobností a často z nich platí pouze jeden, který už má navíc potřebné peníze připravené v ruce. Fronta tak může působit poměrně dlouze, ale ve výsledku se rychle uvolní. Platí to také pro rodiny při týdenních nákupech. Často vyráží do obchodu v celku a pak tvoří větší frontu. Starší lidé potřebují také delší čas pro zaplacení a navíc mají tendenci s pokladní prohodit pár slov. To vše zdržuje.
Jaké zboží leží na páse?
Profesionálové v hodnocení rychlosti té které fronty se zaměřují také na zboží, které leží na páse – po zohlednění předchozích pravidel, pochopitelně. Vědí totiž že snadno skenovatelná balení jdou rychle, naopak hromady nejrůznějších jednotlivých pytlíčků znamenají pracné hledání čárových kódů, které navíc často ani nejdou naskenovat. A když musí pokladní vážit spoustu různých druhů ovoce a zeleniny, stojí to hodně času.
Tato pravidla jsou pochopitelně obecná, což znamená, že vám nakupování urychlí v průměru několika nákupů. I pokud se jimi budete řídit, můžete v té které frontě narazit na problém, který dobu čekání neúměrně natáhne. Ať už je to méně zdatná pokladní nebo komplikovaný zákazník řešící například ceny.
Foto: Freepik