Pokud jde o elektrokola, poptávka po nich celosvětově roste. Jejich zpracování jde skutečně dopředu a jako svou oblíbenou formu pohybu či přepravy je volí víc a víc lidí. Na českém trhu aktuálně dominují elektrokola Crussis, která svou kombinací spolehlivosti, dojezdové vzdálenosti, nápaditého designu a dostupnosti nemají na našem trhu obdoby.
Crussis je česká firma, která se zabývá výrobou a následnou distribucí elektrokol a koloběžek pod stejným názvem. Její historie sahá do roku 2012, jde tedy o poměrně mladou firmu, která si za krátkou chvíli podmanila celý trh. A není se čemu divit. Každý rok přináší Crussis lepší a propracovanější modely elektrokol, které si získávají srdce zákazníků a vrývá se tak do paměti stále většímu okruhu lidí. Jejich dominantou a poznávacím znamením je kvalitní zpracování ve výrazných barvách, které podtrhuje zábavu a radost, kterou vám elektrokolo přinese do života. Díky tomu, že výroba elektrokol Crussis probíhá na zdejší půdě, je možné bez problému kontrolovat kvalitu výrobků a umožňuje Crussisu představovat nové řady již v září a začít s jejich výrobou již na podzim. To je odměnou hlavně pro zákazníky, kteří si mohou nové kolo vybrat ještě před začátkem sezóny a během prvních slunečných a teplejších dnů ho rovnou provětrat.
Horská elektrokola
Při výběru elektrokol záleží především na tom, jaké u terénu se má nejčastěji postavit. Podle toho se modely také rozdělují. Na trhu se tedy setkáte s několika typy. Prvním a pravděpodobně nejoblíbenějším je horské elektrokolo. Horská elektrokola jsou určena převážně do těžšího terénu jako jsou nerovnosti a traily v lese, zvládnou také s přehledem kameny nebo písek, pro ty, kteří rádi zažijí na kole více adrenalinu. Samozřejmě s nimi můžete také na klasickou rovnou silnici nebo cyklostezku. Horská elektrokola jsou vhodná na delší cyklovýlety a trasy s různorodým profilem terénu. Mezi nejprodávanější modely horských elektrokol se aktuálně řadí dvanáctipřevodové Crussis E-Largo, které je k dostání s různou kapacitou baterie od 13 Ah až po 25 Ah a pyšní se propracovaným duralovým rámem, odpruženou vzduchovou vidlicí a hydraulickými brzdami. Dojezdová vzdálenost, tedy vzdálenost, kterou ujedete na jedno nabití baterie, dosahuje až 150 km. Další velmi oblíbené modely horských elektrokol jsou Crussis E-Guera, Crussis E-Fionna (pro dámy) nebo Crussis E-Atland.
Městská elektrokola
Druhým velmi oblíbeným typem elektrokola, které je na trhu k dostání, jsou městská elektrokola. Ta se budou cítit jako ryba ve vodě v ruchu města, jsou lehká a snadno se s nimi manipuluje. Není problém s nimi vyjet také na lehčí terén jako jsou například zpevněné polní cesty. Jsou vhodné pro všechny, kteří by rádi ve městě vyměnili automobil za levnější, ekologičtější a často rychlejší způsob přepravy. Městská elektrokola se dají obohatit o mnoho doplňků, které přijdou na cestě vhod – například blatníky, světla či košíky na nákup nebo menší zavazadla. Většinou také disponují sníženým rámem pro jednodušší nasedání a sesedání z kola. Oblíbené modely městských elektrokol jsou například Crussis E-Country, které vás v závislosti na kapacitě baterie dovezou až do vzdálenosti 150km či Crussis E-City.
Krosová a trekingová elektrokola
Třetím dostupným druhem elektrokol, které představují takovou zlatou střední cestu mezi horskými a městskými jsou trekingová a krosová elektrokola. Ta jsou vhodná jak do terénu, tak na rovné silnice či do města. Krosová kola jsou přitom více zaměřena na terén a trekingová více na rovnější povrchy. Pokud však sháníte elektrokolo, které si hravě poradí se vším a je zároveň cenově dostupné, trekingová i krosová kola jsou tou správnou volbou. Nejprodávanější modely těchto typů jsou letos krosová elektrokola Crussis E-Cross a E-Cross Lady v provedení pro dámy nebo trekingová elektrokola Crussis E-Gordo a Crussis E-Savela.
Pokud tedy také přemýšlíte, že letošní léto obohatíte o výlety na elektrokole a uděláte něco pro své zdraví i kvalitu životního prostředí, vyrazte do prodejny, kde si modely budete moci vyzkoušet a vybrat tak ten, který padne na míru právě vám.
Kola jsou to hezká, ale jak to budeme v blízké budoucnosti dobíjet? Budeme třít ebonitovou tyč? To už je lepší šlapat do pedálů. Anebo by to chtělo kolo se slunečními panely. Navíc, pokud bych jel po větru, byla by to i dobrá plachta. Proti by to bylo horší.