Automobilky stále častěji řeší velký problém. Na odstavných plochách se jim hromadí nedokončená auta, která čekají na nedostatkové náhradní díly, například čipy. Během čekání jsou vystavována různým povětrnostním podmínkám, časté manipulaci a dokonce i krádežím. Automobilky nemohou přerušit výrobu, dokud se tato vozidla nedodělají, a tak se auta stále hromadí a následně se sváží zpět k dodělání. A právě časté převozy z montovny a zpátky jsou velice často zdrojem komplikací.
Problém všech automobilek
Tyto potíže nejsou problémem jediné automobilky. Týká se to naprosto každého výrobce nových vozů, včetně tuzemské automobilky Škoda. Ta stále řeší akutní problém s různými čipy do elektronických komponentů. Vše došlo tak daleko, že si automobilka pronajala odstavné plochy daleko od svých výrobních závodů. A sama Škodovka připouští, že během přepravy a uskladnění vozidel vznikají velké problémy, které často vyvrcholí sešrotováním v podstatě nového vozidla, kterému chyběl jediný díl.
Nyní má mladoboleslavská automobilka na odstavných parkovištích zhruba 15 tisíc nedokončených vozidel. A podle informací bylo mnoho z těchto vozů poškozeno při transportu, některé dokonce natolik, že jejich další cesta nevedla do dílny ale ke šrotovacímu zařízení.
Odstavená auta jsou terčem zlodějů
Je logické, že čím více bude nedodělaných vozidel, tím více bude případných škodných událostí během jejich logistického procesu. Automobilka se samozřejmě dušuje, že poškození vozidel vzniká naprosto nahodile a určitě se nejedná o systémový proces. Automobilka má svá vozidla vždy pojištěna a větší poškození se samozřejmě řeší s dotyčnou pojišťovnou.
U drobných je případná oprava realizována v rámci finální kompletace vozidla bez účasti pojišťovny. Pokud tedy u vozidel dojde k větší škodné události, je jeho další osud v rukou pojišťovací instituce. Ta může rozhodnout o opravě, nebo o ekologické likvidaci. Poslední dobou se navíc řeší i veliký nárůst vykrádání vozidel na odstavných plochách a je evidováno i několik pokusů o krádež celého vozidla. Díly jsou čím dál tím dražší a vidina nových komponentů za cenu “pěti prstů” je jistě lákavá.
Foto: Shutterstock, zdroj: WashingtonPost, Boleslavsky.Denik, OdboryKovoMB
No hlavně, že za každé prodané auto zasadí strom (v ceně 2 USD) no ale že za každé sešrotované umře lední mědved to už pomlčí!!!
Je to ekologická zhůvěřilost a strašlivé plítvání lidskou prací / energií / surovinami a to jen pro ekonomický prozpěch jistě by se ty auta dala levně prodat na dodělání , opravu, ale ono se NECHCE bo by to mohlo ovlivnit koupeochotnost za plnou cenu…
To se více či méně dalo čekat, že to takhle dopadne!!!!!!!A bude toho přibývát,globalizace je mrtvá!!!!A může to dojít tak daleko,že nakonec tyto stráty některé automobilky položí a bude se propouštět!!!!!