
V loňském roce představoval toaletní papír velké téma. V důsledku nejrůznějších výpadků a také vysokých cen energií totiž prudce zdražoval, továrny na jeho výrobu zavíraly a někteří odborníci už si pohrávali s myšlenkou, že by ho také nemuselo být dostatečné množství na uspokojení veškerých potřeb zákazníků.
Hrátky s cenami
K nejhoršímu nakonec naštěstí nedošlo, ale přesto vyšší ceny u toaletního papíru už zůstaly. Pryč jsou doby, kdy jste si mohli poměrně běžně koupit jednu roli v přepočtu za pět korun. Dnes je to spíše kolem 12 až 15 korun, pokud se bavíme o standardních cenách. A to, jak jistě uznáte, není zrovna cena lidová.
Opět se ale ukázalo, jak moc si s námi obchodní řetězce pohrávají. Zatímco v Česku drží standardní cenu toaletního papíru hodně vysoko, v Polsku a Německu už ho koupíte o poznání levněji. Tam ale přeci jen nevyrazí každý. A tak mohou tuzemští prodejci opět uplatnit kouzlo akcí a vytvořit tak zdání výhodného nákupu.
To se v minulém týdnu povedlo například Kauflandu, který zlevnil běžný toaletní papír Tento o téměř padesát procent. To se zdá být jako opravdu zajímavá sleva. Ale podívejme se na to blíže. Původně toto balení osmi třívrstvých toaletních papírů stálo 123,90 korun. Za roli byste v takovém případě dali horentních 15,5 Kč. Sleva 47 % znamená, že se cena dostala na 64,90 korun. Jedna role tak vyjde na 8,10 korun.

Doplňují zásoby, než se zase zdraží
Pokud se na to takto podíváme, zjistíme, že to vlastně není zase tak výhodná cena. Je docela normální, možná dokonce i trochu vyšší. Přesto se však v některých prodejnách Kauflandu tvořily fronty, protože lidé si prostě chtěli nakoupit toaletní papír v akci do zásoby. Mají totiž obavy, aby zase nezdražil. “Konečně nějaká akce na toaleťák, už jsem byla bez zásob, a to není komfortní. Teď zase ve velkém doplním, otočím se tu několikrát, celkem chci tak 15 balení,” říká paní Hana v jedné z pražských prodejen Kauflandu.
Jde o krásnou ukázku toho, jak slevové akce stále fungují, a to prakticky výhradně pro obchodní řetězce. Běžný zákazník z nich nic moc nezíská, kromě toho, že musí nakupovat ve vymezeném časovém období, aby získal normální cenu.
Foto: Shutterstock
V Makru stojí 3vrstvý kvalitní toaleťák 5,70,- vč. DPH za roli. Je to standardní neakční cena. Do zlodějských hypermarketů nechodím a nijak zvlášť nesleduji ty absurdní ceny, za jaké prodávají svoje zboží, ale 15,- za roli se mi zdá přehnané, to by nekoupil snad ani úplný idiot. Namátkou jsem kouknul na e-shop EVA nebo drogerie Teta a mají tam 3vrstvý 8 rolí za 59,-, tak proč si to ti lidé nejdou koupit tam? To jsme vážně národem dementů, který nezná nic jiného než Kaufland, Tesco a Lidl?