Mezi obchodními řetězci v České republice se v poslední době etabluje další velmi silný hráč, který do celkového rozložení trhu bude promlouvat stále více. Pro zákazníky je to jedině dobře, protože pokud tady něco potřebujeme jako sůl, pak je to právě pořádná konkurence, která tu podle všeho chyběla, a tak si jednotlivé řetězce mohly dělat, co se jim zachtělo, ať už jde o kvalitu potravin nebo jejich cenu.
Lokální produkty jedou
Teď však má stále více zákazníků možnost nakoupit si v oprášeném obchodním řetězci Flop Top, který patří pod společnost Flosman. Ta dlouhodobě stagnovala, avšak teď dostává nový impuls a směřuje do pořádné expanze. Momentálně provozuje celých 150 prodejen a nedávno získala dalších 40 akvizicí zkrachovalého Pramene.
Zákazníci mají tyto obchody ve stále větší oblibě. Důvodem je především důraz na zboží od českých dodavatelů, a to často i velmi lokálních. Například obchod Flop Top v jednom městě prodává vynikající máslové trubičky od pekárny, která se na daném místě nachází. Jen na tomto sortimentu dokáže vygenerovat stovky tisíc korun obratu, jelikož lidé si tady tuto specialitu zkrátka koupí. Je navíc skvělé, že obchody takto podporují místní podnikatele.
Obchody Flop Top potom v nedávné době zaujaly také rozvojem nepřetržitého nakupování. To je něco, co nemá příliš obdoby ani ve světě, natožpak v České republice. Zejména na malých městech, kde se tyto prodejny nacházejí, je totiž zvykem, že obchody zavřou v šest hodin večer ve všední dny a o víkendu mají provozní dobu velmi omezenou nebo mají rovnou zavřeno.
Skvělá možnost nakupování
Cílem tohoto obchodního řetězce je nicméně takový stav, aby si zákazníci mohli nakoupit kdykoliv to uznají za vhodné, klidně i v noci. Díky mobilní aplikaci a samoobslužným pokladnám je to skutečně možné. Aktuálně běží pilotní provoz v Jindřichově Hradci a funguje to nadmíru dobře. Lidé si sem přitom nechodí hlavně pro alkohol, jak by se dalo předpokládat, ale v nočních hodinách převážně odbývají běžné nákupy, tedy ovoce, zeleninu nebo pečivo.
Čtěte také: Velký obchodní řetězec v Česku oznámil obrovské změny. Zákazníkům se to vůbec nelíbí, přijdou o výhody
Zajímavé přitom je, že obchodní řetězec se vůbec nebojí ani větší konkurence, jako je například Lidl nebo Penny. Na některých místech provozuje prodejnu nedaleko nich a zákazníci jdou stejně raději sem, jelikož tu najdou lokální produkty za rozumné ceny. O těchto obchodech tedy pravděpodobně ještě hodně uslyšíme a nelze vyloučit, že se brzy objeví i ve velkých městech, kde dosud chybí.
Foto: Shutterstock