Dříve tento obchodní řetězec nikdo z České republiky neznal, a kdyby o něm slyšel, zřejmě by ho považoval za něco podřadného. Nejde totiž o zástupce velkých zahraničních kolosů, které máme hojně zastoupeny v Česku, nýbrž unikátní koncept působící právě v Polsku.
Zákazníci na to čekají
Češi se s ním však v posledním roce velmi důvěrně seznámili. Je to totiž právě Biedronka, kam nejčastěji míří na přeshraniční nákupy, kterých podle statistik neustále přibývá. Není divu, v českých supermarketech je pořád velmi draho a nezdá se, že by se na tom v dohledné době něco mělo měnit.
Mnohé však již napadlo, že by nebylo od věci, kdyby Biedronka vstoupila také na český trh. Kdyby si udržela své přijatelné ceny, o zákazníky by zde nouzi rozhodně neměla. Ba právě naopak, dá se očekávat, že by je ve velkém a prakticky okamžitě přetáhla od konkurence v podobě Kauflandu, Lidlu, Tesca nebo Albertu. Češi už k těmto řetězcům žádnou nostalgii necítí. Naopak, přejí si něco nového a prozákaznického. Něco, kde nakoupí za rozumné ceny a mohou se spolehnout na kvalitu potravin. Přesně to totiž v této zemi zoufale schází.
Jakoby tuzemské zákazníky Biedronka slyšela, protože odstartovala mezinárodní expanzi. Její první zahraniční obchod sice nebude přímo v Česku, ale vše je na dobré cestě. Otevře se totiž na Slovensku, a to již příští rok. Expanze do České republiky by tak na sebe nemusela nechat dlouho čekat.
Kdo je další na řadě
Biedronka to každopádně myslí velmi vážně. Aby chystané rozšíření na slovenský trh pořádně oslavila a podpořila, udělala ve svých polských prodejnách takzvaný slovenský týden, což byla první taková akce v tomto obchodním řetězci. Prezentovaly se zde pochopitelně tradiční výrobky od našich sousedů, jako jsou parenice, korbáčiky nebo brynza.
Čtěte také: Lidl vyběhl s Čechy. Kdo nedává pozor, zaplatí na každém nákupu stokoruny navíc
Obchodní řetězec už také na Slovensku ve velkém nabírá zaměstnance, přičemž brzy chce spustit velkou reklamní kampaň. Na tento trh tak vstupuje ve velkém stylu a jistě nezůstane u jedné prodejny. A vzhledem k tomu, jak moc by si ho přáli i Češi, je docela pravděpodobné, že jeho další kroky povedou právě sem.
Foto: Shutterstock
Obrázek Dánské máslo Lurpak ČESKO Tescco, Globus 89 a ž 99Kč !V Polsku 9 zlotých !§Podle pana Prouzy který se chova jak by zastupoval řetězce ? Že by ho mohli motivovat ?A co Úřad pro hospodářskou soutěž ?? Proč jim za to nedá podkuty po 10 milionech !!Tak ten úřad kurv? zrušte a dejte kontroly Polákům s 20 % provizi a statni kasa se bude dost plnit ! Lidl má akci v 9 ráno nemá kapsle do myčky !Bila má akci na kačeny 59 Kč kilo ale asi se spletli a poslali je do Čečenska do obchodu v Ostravě atd. nedorazili až za několik dnů za 96 Kč !!