Skoro to vypadá, že nemine den, kdy by se na trhu neobjevilo nové vozidlo čínské provenience, které znovu a znovu ukazuje, jak moc velký má evropský autoprůmysl problém a jak moc je teď tato velmoc z hlediska výroby vozidel napřed před zbytkem světa.
Bezkonkurenční nabídka
Zatímco evropské automobilky mají problém dát dohromady cenově konkurenceschopný elektromobil, v Číně už takové vznikají naprosto standardně. Svým způsobem je to smutné, jelikož tradiční výrobci automobilů budou mít problém očekávaný příliv těchto výrobků ustát, a to platí také a možná i zejména pro Škodu Auto, na druhé straně je to ale výhodné pro zákazníka, který za auta nebude muset platit tolik jako dosud.
Pokud potřebujete aktuální příklad, potom nabízíme opravdu zajímavý kousek v podobě modelu Galaxy E8 od automobilky Geely, jež mimochodem vlastní i Volvo. Tento skutečně rozměrný sedan se začíná prodávat s cenou v přepočtu 550 000 Kč.
Vozidlo se pyšní 800V dobíjecí architekturou a skutečně impozantním výkonem v podobě 637 koňských sil. Na stovku to vytáhne za pouhých 3,5 vteřiny. Baterie by potom měla mít solidní výdrž, se kterou dojedete nějakých 665 kilometrů. To je pochopitelně jen údaj na papíře, ale zkušenosti říkají, že kolem 500 km by se s takovou propozicí urazit dalo.
Co si koupíte raději?
Pokud jde o vzhled vozidla, je rozhodně povedený, byť do určité míry generický. Takový už je ale osud většiny současných vozů. Mnohem důležitější je, že působí luxusním dojmem a připomíná například Teslu S, která je však mnohonásobně dražší.
Za danou cenu je dosti neuvěřitelné, že dostanete širokoúhlý displej s rozlišením 8K a zabudovaný počítat s procesorem Qualcomm Snapdragon 8295. Jen si to porovnejte s tím, co vám v této cenové kategorii nabídnou automobilky v České republice. To často nemáte žádný displej, jen nevzhledné rádio.
Nutno dodat, že daná cena platí pro prodej v domovské zemi, a pokud se bude vůz exportovat, pravděpodobně se poměrně výrazně zvýší. Není však důvod, aby přesáhla milion korun, což je dnes cena, za kterou se prodává Škoda Octavia s nepříliš výkonným benzinovým motorem. Posuďte sami, co představuje budoucnost.
Foto: Shutterstock, zdroje: InsideEV, CarNewsChina
No jen aby bylo za co koupit, protože skončí-li evropský autoprůmysl tak končí současný všeobecný blahobyt když se hlavní motor ekonomiky vypne. Takže asi není úplně na místě jásat. :-/