Za zcela katastrofální označil premiér Andrej Babiš způsob, jakým Ministerstvo zdravotnictví začalo komunikační kampaň o bezpečnosti a prospěšnosti očkování na koronavirus. Ministra Jana Blatného vyzval, ať si najde pořádné marketéry.
Babiš kritizoval zejména inzerát v novinách, který si tento týden ministerstvo zaplatilo v několika denících. Uvádí v něm důvody, proč se nechat očkovat proti Covidu-19 a zároveň se snaží rozptýlit obavy o bezpečnosti vakcíny. Vyvrací některá z nejčastějších tvrzení, které se snaží vakcínu očernit.
Čtěte také: Komentář: Blatný jako druhý Vojtěch. Jak neschopný ministr znovu páchá katastrofu na Češích
Kampaň už má zpoždění
Dosud přitom panovalo přesvědčení, že Blatného ministerstvo spustí poutavou reklamní kampaň a nepůjde cestou suchých novinových inzerátů. Viděl to tak zjevně i premiér Babiš. “Musí připravit nějakou kampaň. Doufejme, že bude vypadat jinak než ten inzerát, který jsem viděl, který byl úplně katastrofální,” vzkázal Babiš svému ministrovi z Bruselu, kde je zrovna na jednání. Dodal také, že za takový inzerát by se styděl.
Andrej Babiš nenechal na ministrovi Janu Blatném nit suchou. Obvinil ho i z toho, že ministerstvo má s kampaní za prospěšnost a bezpečnost očkování velké zpoždění. Za to tento resort kritizují také odborníci. “Ale samozřejmě stát není firma, takže všechno je složité, nejdřív to posoudí právníci, poté se soutěží, ale už by to mělo být v procesu. Samozřejmě už to mělo být dávno venku, protože máme plno fake news,” uvedl premiér.
Pravdou je, že inzerát (viz úvodní foto) vypadá až nebývale amatérsky a v žádném případě neodpovídá tomu, čeho chce vláda dosáhnout, tedy aby se lidé nechali dobrovolně a bez obav očkovat. Za tímto účelem lze například využít známé osobnosti nebo odborníky, nikoliv napsat na papír pár základních fakt.
Foto: mzcr.cz