Potom, že to nejde. Obchodní řetězce v České republice zjevně narazily na možnosti, jak pokračovat ve zdražování sortimentu, a zjišťují, že to jednoduše přehnaly. Kromě toho, že mají davy naštvaných zákazníků, kteří u nich nakupují jen s největším sebezapřením, jim navíc ještě klesají prodeje, jelikož takové sumy si zkrátka za jídlo a drogerii lidé nemohou dovolit vydávat.
Konečně to klesá
Podle všeho teď budeme svědky opačného trendu a vybraní prodejci se budou snažit využít toho, že ceny sníží, což by logicky mělo přilákat větší zájem zákazníků. Navíc budou vlastně za ty dobré, jelikož konečně nastaví férovou cenotvorbu. Češi už totiž mají dost toho, že se z nich dělají hlupáci, když úplně stejné zboží lze v Německu či Polsku koupit za výrazně nižší ceny.
Kaufland již v rámci snížení DPH oznámil, že poníží cenu některých potravinářských produktů ještě více, a to až o 30 %. Teď přitom pokračuje se zlevňováním kategorie, u které jsou rozdílné ceny v tuzemsku a v zahraničí doslova do očí bijící.
Jde o drogerii, která je například v Německu k mání za úplně jiné peníze než u nás. Běžně se tam produkty prodávají za polovinu toho co v Česku. Přitom jde o úplně stejný výrobek, který navíc není třeba složitě skladovat a vydrží dlouho. Není tedy důvod, aby panovaly takovéto cenové rozdíly.
Ceny byly uměle zvýšené
Kaufland to podle všeho pochopil a od 24. ledna snížil cenu hned 400 stovek položek v kategoriích drogerie a kosmetiky. Trvalá sleva by měla v některých případech dosáhnout až 38 %, přičemž viditelná bude skutečně všude.
Obchodní řetězec se tohoto svého kroku snaží maximálně využít a spouští proto také patřičnou reklamní kampaň. Její součástí bude i jednoznačně viditelné označení produktů, u kterých došlo k poklesu ceny.
Jak je vidět, problém byl skutečně hlavně u obchodníků, kteří u běžného sortimentu nesmyslně nadsazovali ceny. Teď nezbývá než doufat, že se všechny řetězce postupně umoudří a bude se tam dát opět dobře nakupovat.
Foto: Shutterstock