Lidé v České republice se opět začínají podivovat nad tím, jaké jim banky účtují poplatky. Ono se to nezdá, ale pokud si nedáte pozor, může to lézt skutečně nepěkně do peněz. Jsou i příklady, kdy někteří klienti za běžné služby vysolí několik stokorun měsíčně. A to už nejsou malé peníze na to, že za ně dostanete věc, která by měla být zdarma.
Není to zrovna levné
Je přitom zajímavé sledovat, jak to u spousty lidí funguje. Někteří desítky let platí vysoké poplatky, aniž by si sjednali dostupný výhodnější tarif. A potom si jednou všimnou, že jim banka naúčtuje ještě něco navíc, a už to v nich rupne. “Nechápu, proč jsem jako pitomá přes třicet let stále u České spořitelny. Neustále poplatky za vedení účtu, za SMS a za výběr z cizího bankomatu mi právě odečetli 40 Kč?” napsala na sociální síť Jana Dubová.
Z klientky potom dokonce vypadlo, že jen za vedení účtu platí České spořitelně každý měsíc 109 Kč. A navíc jí ještě účtuje právě za výběry z bankomatů, případně potvrzovací SMS, což je mimochodem nepříjemná bankovní vylomenina z poslední doby. Velké banky nutí klienty přecházet na mobilní aplikace. Ti, kteří to neučiní, potom musí platit 3,50 až 5 Kč za každou zprávu, ve které jim banka pošle potvrzovací kód. To se za měsíc může vyšplhat do stovek korun.
“Spořitelna je banka pro důchodce, kteří banku nezmění a nechají na sobě dříví štípat. Oni to ví. Mám babičku 90 let a když byly sazby na spořících účtech jiných bank všude 4-5 %, jí dali 0,1 %,” dodal jeden z diskutujících na konto toho, že nejen přímé poplatky, ale i třeba úrokové sazby je nutno zohledňovat.
Každý má jiné podmínky
Pod příspěvkem se přitom sešly stovky komentářů, ze kterých vyplývá, že mnoho klientů z České spořitelny před podobnými praktikami jednoduše uteklo, a to například k Air Bank. Další potom poukazují na to, že s bankou je třeba si vyjednat lepší podmínky. Také Česká spořitelna totiž nabízí účet, který je v základu bez poplatků, byť je třeba být aktivní klient a například platit kartou.
Čtěte také: Nová bankovka v Česku. Lidé jsou ohromeni, má příliš vysokou hodnotu
Zdá se však, že zejména velké banky hřeší na lenost spousty klientů. Ti roky ochotně platí poplatky v podstatě za nic, ovšem potom je jejich rozhořčení nakonec větší, když po letech zjistí, že někdo jiný má to samé úplně zdarma. Je pak otázkou, zda by banka svým klientům neměla nabízet stejné podmínky. Ostatně, u řady z nich tomu tak je, tedy když se změní podmínky, tak všem stejně.
Foto: Shutterstock
Dcerce jsem zařídila u ČS platební kartu před 4 měsíci. Nedávno potřebovala pro taťku hotovost, a tak vybrala z bankomatu 400 Kč. Obratem ji strhli za výběr 40 Kč.
Musí to být bankomat té spořitelny.
Ještě na střední škole jsem si u České spořitelny založil studentský účet “zdarma” kvůli brigádě. Když mi brigáda skončila, tak jsem po pár týdnech kdy jsem účet k ničemu nevyužíval zjistil, že z necelé stokoruny, která mi na účtu zbyla jsem byl najednou padesát Kč v mínusu a to jen za poplatky za studentský účet “zdarma”, který jsem ani nepoužíval. Tak jsem přišel na přepážku, manko doplatil a navždy se s rakouskou Erste Bank rozloučil, vždyť je přece dost bohatá na to abych jí ještě musel dotovat!
To je to že nikdo nečte a neposlouchá pořádně co je ve smlouvě 🤣 Zdarma máte jen u pobočky … No a co se týká účtu po 3 placení je do měsíce je zdarma 🤔🙄
No nevím. Poplateky od ČS a.s.za vedení účtu a transakce mě vyjdou měsíčně kolem 14 – 25 Kč. Sjednal jsem si na pobočce optimální podminky pro vedení účtu a používám aplikaci George.
Moc to dramatizujete, přečtěte si podmínky užívání a jediné, co bych kritizovala, je neustálé potíže s aplikací George.
Dobrý den.
Já si nestězuji. Klientem spořitelny jsem od 15 let, kdy jsem začal chodit na brigády. Peníze jsem si ukládal na tehdy oblíbenou vkladní knížku. Je mi 56 let. Asi před 30 lety jsem si udělal tehdejší sporožiro, dnes je to účet STANDART. Pokud si domluvíte solidní podmínky tak si myslím, že to jde. Asi před púlrokem jsem si zařídil GEORGE takže jsem zcela bez poplatků. Srovnával jsem různé banky, četl jsem i recenze. Myslím, že jsou lepší banky (jde o úročení sporiciho účtu až 4,5% já mám 3%.) Jsou i horší banky, takže to vyjde nastejno. Mohu říct jedno. Několik kolegům účty v KB, odešli. Problém? KB zrušila výpisy z účtů, tedy i to je svým způsobem nedobrá véc. Záleží jaké máte preference. U ČS mi vadí jedna věc. Vkladní knížku jsem měl v pobočce, která zrušila pokladnu. Chtél jsem vybrat peníze, z Brněnských obřan jsem po cestě do centra narazil na 4 pobočky spořitelny. Bez pokladny. Peníze jsem vybral až v páté pobočce. Asi za měsíc jsem potřeboval z vkladní knížky další peníze. Pokoušel jsem se tyto převést v bankovnictví z knížky na účet, nešlo to. Z účtu na knížku penize lze. Divná logika. Myslím že by to melomjitmobema směry, tak jsem knížku jednoduše zrušil, peníze jsem dal na účet. Tady mě čekalo další překvapení. Pokladní penizemvybrala, spočítali a nechala před sebou. Tyto peníze opět vzala, zauctovala na účet, ovšem po opěrné připočítán. Logicky. Pokud to chci převést z účtu namucet, a penize neopustí prepázku, tak by to mělo jít bezhotovostní.
Byl jsem u nich 15 let, do roku 2015. Do dnes si říkám proč jsem nezdrhnul mnohem dřív.
U banky, která po mně chce poplatek za vedení účtu nebo za transakci, jako je výběr nebo pohyb, jsem zatím vždy ihned skončil!
Zatím jsem zjistil, že za výběr z kreditu karty si na pobočce účtují 125 Kč a ve VLASTNÍM bankomatu 50 Kč. Takže v jiném to asi bude ještě víc. Protiprávně klientům vnucují měsíční výpis z účtu, za který si účtují 50 Kč, a když klient chce zasílání zrušit, ohánějí se absurdním tvrzením, že jim to zakazuje zákon. Je tomu samozřejmě naopak – zákon jim neumožňuje zasílat klientu výpisy proti jeho vůli. Je to hotový Kocourkov! Dokonce ani nevědí, kam ty výpisy skutečně posílají (adresa,kterou vedou jako korespondenční, je jiná). A furt si ověřují – kódem, který zašlou na prastaré, 30 let existující číslo pevné tel. linky, i když jsem dávno zadal číslo na mobil.Mailem zasílají výpis bezplatně, ale to podle nich jde, jen když přijmu tu jejich pitomou aplikaci George, kterou se klientu snaží vnutit, i kdyby měl sto let. Blbější a chamtivějsi bankou je u nás jen ČSOB. (Ta si například účtuje tučný poplatek i za vklad.) Rychle od nich pryč!
Opravují chybu v odeslaném komentáři: … 30 let NEexistující tel. číslo …