Firmy v České republice neustále hlásí, že nemají dostatek zaměstnanců. Bohužel se to začíná projevovat už i v obchodech. Tuzemské supermarkety musí razantně zvyšovat mzdy, což je mimochodem jeden z důvodů, proč tolik zdražují i samotné potraviny. Takto zkrátka funguje ekonomika. Pokud lidé něco nechtějí dělat, cena této služby roste.
Zákazníci doslova zuří
Mohlo by se zdát, že práce za 35 tisíc korun měsíčně v Lidlu je snem mnohých. Nemusíte umět vůbec nic, jen je potřeba být spolehlivý a nebát se práce. Jenže právě v posledním bodu může být problém. Lidé už dnes nejsou zvyklí skutečně 8 hodin denně pracovat. A to je v obchodě potřeba. Třeba kancelářská činnost je něco úplně jiného. Tam se hodiny prokrastinuje a pak se třeba hodina dvě pracuje naplno.
Zkrátka a dobře, v tomto ohledu bude jenom hůře. A Lidl už se začal připravovat. Ve velkém aktuálně tlačí používání samoobslužných pokladen, a to často způsobem, který zákazníkům není ani trochu po chuti.
“V obchodě jsem nákupem strávil více než půl hodiny a už jsem se těšil pryč. Když jsem ale dojel ke kasám, zjistil jsem, že ani jedna není otevřená. Zaměstnanec mě navigoval k samoobslužným s tím, že aktuálně žádnou neotevřou,” vypráví pro server Mix24.cz pan Michal ze Znojma. “Výsledek byl takový, že jsem se musel sám obsloužit i u kasy. Trvalo to přitom asi deset minut, protože jsem si každou chvíli nevěděl rady, pořád něco pípalo nebo se muselo potvrzovat.“
Přijdou nové způsoby
Obchodní řetězce by byly rády, kdyby zákazníci používaly samoobslužné pokladny v mnohem větší míře než dnes. Jenže adaptace se příliš neděje, a tak do toho jdou často pod nepříjemným tlakem. Příliš se nezamýšlí ani nad tím, že tyto kasy nefungují příliš dobře a zákazníky spíše otravují.
Čtěte také: Lidl rozzuřil Čechy. O Vánocích jim provede nepěknou věc, tohle si neměl dovolovat
Pravděpodobně bude muset přijít nová technologie, protože tato příliš nefunguje. Zajímavější je třeba “scan and go”, kdy se zboží markuje přímo při nákupu a strká se rovnou do tašky. Dále jsou tu potom i metody, kdy vám zboží snímají kamery a nemusíte markovat vůbec nic.
Foto: Shutterstock