Obchodní řetězec Lidl je známý tím, že rád vymýšlí nové věci, jak přilákat pozornost zákazníků. Nutno říct, že se mu to mnohdy velmi dobře daří. Tentokrát si přichystal opravdu zajímavou novinku, kterou bude pravděpodobně spouštět v jedné zemi za druhou, takže se dostane i na Českou republiku.
Osvědčený koncept
Nejprve si ji otestoval ve Velké Británii, a to s mimořádným úspěchem. Zde totiž prodával tajemné krabice neboli balíčky, takzvané “mystery boxy”. To je fenomén, který přišel z počítačových her, kde však nakonec získal negativní konotace. Vývojáři her totiž hráče tlačili k tomu, aby si kupovali tyto virtuální balíčky, ve kterých potom našli různé virtuální předměty. Kritici tvrdili, že to má prvek hazardu, jelikož nikdy nevíte, co v krabici najdete.
Netrvalo dlouho a tajemné balíčky se přesunuly i do reálného světa. Ukázalo se totiž, že zde fungují podobně dobře. Objevily se nejrůznější pochybné společnosti, které na obrázku lákají na nejrůznější drahé věci naznačující, že by snad v krabici mohly být. Když ji ale otevřete, zjistíte, že tam jsou obvykle jen bezcenné cetky.
Lidl k tomu však přistoupil zodpovědněji a ukázal, že tento koncept rozhodně nemusí být zákonitě odsouzeníhodný. Ba právě naopak. Jak známo, tento obchodní řetězec prodává spoustu nepotravinářského sortimentu. Ten v různých kombinacích zabalil právě do těchto krabic, které začal prodávat za 20 liber, což je přibližně 600 Kč.
Lidem se to moc líbí
Tedy žádná závratná částka, ovšem s příslibem, že zde najdete předměty v hodnotě alespoň 100 liber, tedy 3000 Kč. To si přitom můžete snadno ověřit, jelikož jde o sortiment, který obchod běžně prodává.
Čtěte také: Lidl vyjel v Česku s obrovskou novinkou. Lidé jen valí oči, tohle si ještě nikdo netroufl
Podle všeho svůj příslib Lidl opravdu naplnil, jelikož na sociálních sítích zákazníci sdíleli své úlovky, přičemž ponejvíce byli spokojeni. Mnohé to pak vedlo k tomu, že si těchto boxů koupili více. Snahou řetězce je samozřejmě prodat co nejvíce zboží, které byste si standardně vůbec nekoupili a na kterém má značnou marži. Zároveň to je ale pro něj skvělá marketingová kampaň a podpora značky pozitivním způsobem.
Foto: Shutterstock