![](https://www.mix24.cz/wp-content/uploads/2023/08/lidl-2-2.jpg)
Jde o příklad toho, jak se může dobrý záměr zcela zvrtnout v něco, co si nikdo nepřeje. Řeč je o věrnostních programech tuzemských obchodních řetězců, které začínají být velmi kontroverzní, a to hned z několika důvodů.
Důchodci na to tvrdě doplácejí
Předně už se v podstatě rezignovalo na klasické věrnostní kartičky, které by opravňovaly k veškerým slevám po jejich načtení u pokladny. Dnes má každý obchod svou vlastní aplikaci, a už to je velký problém. Pokud totiž chodíte třeba do pěti obchodů, musíte mít v telefonu nainstalováno hned pět aplikací. Každá se přitom ovládá jinak a má odlišné funkce, což může být matoucí.
Na tento problém upozorňuje například Rada seniorů, a to právě v souvislosti s důchodci. Ti jsou často vystaveni zcela nereálným požadavkům na ovládání dané aplikace. Když už mají shodou okolností chytrý mobilní telefon a aplikaci se jim podaří nainstalovat, zdaleka není jistotou, že s ní ušetří.
“Nedávno jsem vyrazil do Lidlu, protože se mi tam líbilo hned několik akcí. Udělal jsem skutečně velký nákup, kdy jsem koupil například deset másel na mrazák a další položky, které měly být zlevněné,” říká 75letý pan Michal. “Když jsem se ale doma podíval na účtenku, vůbec mi slevy nenačetly, a to jsem si aplikaci naskenoval.“
Důvodem bylo v tomto případě pravděpodobně to, že obchodní řetězec Lidl neposkytuje všechny slevy automaticky. Ale je tu hned několik různých stupňů, což je hodně matoucí. Nejvíce slev je takzvaně letákových a týkají se všech, tedy i těch, kdo žádný věrnostní program nemají.
![](https://www.mix24.cz/wp-content/uploads/2023/07/lidl-2-1.jpg)
Proč jim to dělají?
Potom jsou tu ale slevy, které jsou vázány na načtení věrnostní karty z mobilní aplikace. Nic dalšího k jejich získání není třeba udělat. A potom jsou tu slevy, které mohou využít jen ti, kdo načtou svou kartičku a navíc si v aplikaci ještě aktivují příslušný kupon.
A tady je největší kámen úrazu. Zejména důchodci na to často zapomenou, případně neví, jak to udělat. A nebo to udělají, ale nějakým způsobem pochybí, protože práce s digitálními technologiemi jim není vlastní.
Někdy to může lézt opravdu do peněz. “Na tom nákupu jsem prodělal asi 300 Kč oproti tomu, co bych zaplatil, kdyby mi slibované slevy načetli,” uvedl Michal. Někteří důchodci si rozdílu všimnou i přímo na kase, ale v takovém případě zase způsobí velké zdržení, jelikož to s nimi prodavačka musí řešit.
Čtěte také: Lidl Outlet: Zákazníci odhalili, jaké skvosty nakoupili doslova za pár korun
Nejen důchodci, ale i další zákazníci proto volají po tom, aby Lidl svůj věrnostní program zásadním způsobem upravil a zjednodušil. Obchodní řetězec o tom ale zatím nechce ani slyšet, protože mu současná situace zjevně vyhovuje.
Foto: Shutterstock
A co ještě? Sledovat tři druhy slev, kontrolovat datum spotřeby, číst miniaturní nápisy o složení a alergenech a nakonec si to všechno namarkovat a zabalit u samoobslužné pokladny. Přestala jsem chodit do Lidlu a ostatní by to měli také tak udělat.
Nedělejte ze seniorů pitomce neschopné samostatně existence. Stačí se postavit na chvíli k pokladně a vidíte, kolik seniorů aplikaci používá. Článek díky titulku jen přiměje čtenáře, aby kliknul, o to jde především.
Ale problém je spíš ten,že se aplikace vůbec nenačte, když nemáte data. A připojení k WiFi v Lidlu není.
Do Lídlu jsem přestal chodit i idyž mají akce nejsou čestný pro věrný zákazníky a to jsem senior