Pravděpodobně už jste asi také všimli skutečnosti, že takzvané akční letáky a s nimi spojené slevové akce postupem času mizí nejen z vašich schránek, ale také z obchodních řetězců. Ukázalo se totiž, že zákazníci na tuto marketingovou formu už tolik neslyší, a obchodníci navíc zjistili, že je zbytečně nákladná. Vždyť to musíte každý týden tisknout obrovské množství letáků a ke všemu je potom složitě roznášet do všech schránek.
Celá řada různých nabídek
V době moderních technologií to lze vyřešit pochopitelně jednodušeji a pro obchodní řetězce elegantněji. Se spoustou výhod pro ně. Mezi ně mimochodem patří i menší transparentnost, což se každopádně hodí. A tak vznikly mobilní aplikace, bez kterých dnes každý nákup v řadě obchodů tvrdě přeplácíte. Právě v nich se totiž nacházejí ty nejzajímavější nabídky.
Přeborníkem v tomto oboru je obchodní řetězec Lidl, který stvořil skutečně komplexní aplikace, ve které nemáte jen klubovou kartu a na ní navázané slevy, ale spoustu dalších možností a nejrůznějších forem, jak ušetřit. Jsou zde třeba nabídky, které musíte před nákupem aktivovat, různé množstevní akce, bonusy k určitému zboží, stírací losy nebo soutěže.
Čtěte také: Důchodci opět řádili v Lidlu. Zákazník zažíval hotová muka. Proč to pořád dělají?
To vše má sloužit k tomu, aby Lidl na sebe zákazníky co možná nejvíce navázal. S mobilní aplikací je však nutné umět zacházet a pravidelně ji také sledovat. Jednoduše lze udělat chybu a sleva se vám prostě neuplatní. Dozvíte se to však až z účtenky bez možnosti cokoliv reklamovat.
Pěkné vychytávky
Tento postup má také řadu různých souvislostí, na které je potřeba dát si pozor, případně si na ně pořádně posvítit. Jednou z nich je, že Lidl takto získává značné informace o vašem nákupním chování. Jednotlivé akce tak částečně šije na míru konkrétnímu zákazníkovi. Jak ale takovou akci může zkontrolovat například Česká obchodní inspekce z hlediska toho, zda se skutečně o akční nabídku jedná? Opravdu těžko, protože nikdy nebude mít všechny potřebné informace. Obchod tak může za akční cenu vydávat cenu běžnou, přičemž se tak podle řady zákazníků mnohdy děje.
Čtěte také: Lidl namíchl Čechy. Oblíbené zboží už si tam nekoupíte, bylo to nečekané
Pravdou ale je, že kdo aplikaci nemá, pořídí zboží podstatně dráže. Týká se to dnes paradoxně hlavně důchodců, kteří patřili mezi velké milovníky letákových akcí, ovšem mobilní aplikace je posouvají mimo tuhle hru, jelikož s nimi neumí tak dobře pracovat.
Foto: Shutterstock