Je veřejným tajemstvím, že obchodní řetězce využívají nejrůznějších způsobů k tomu, aby zákazníky přiměly k nákupu co možná největšího množství zboží. A to ještě takového, na kterém mají vůbec nejvyšší marži.
Zkouší to neustále
Doslova přeborníkem je v tomto ohledu Lidl. V Německu už se média věnovala jeho trikům, kterými se snaží na zákazníky vyzrát. Jsou to třeba nezvykle rozměrné nákupní vozíky, které jakoby nepatřily do těchto menších obchodů. Jejich důvodem je ale to, že nákup v nich vypadá menší, než ve skutečnosti je, a tak mají lidé tendenci si ještě něco přikoupit.
Potom se ale na kase nestačí divit, kolik je tento zdánlivě malý nákup stojí. Toto skutečně funguje, protože když vám vozík začne naopak přetékat, máte tendenci s nákupem spíše brzdit.
Další oblíbenou hříčkou Lidlu jsou přitom cenovky. S nimi tento řetězec pracuje velmi kreativně a často je mění. Známou věcí je to, že je umisťuje jinak než ostatní řetězce, což vás někdy může zmást, pokud si nepřečtete, k čemu přímo se cenovka vztahuje.
Někdy je to ale prakticky nemožné. Typicky jde třeba o rajčata, kterých Lidl nabízí několik druhů. Není obvykle moc jasné, jaká cenovka se vztahuje ke kterému produktu, a tak se může stát, že si koupíte velmi hezká rajčata v domnění, že jsou levná, ovšem na kase se budete hodně divit.
Proč se to děje?
A teď Lidl zavedl podle všeho další kulišárnu. “V Lidlu (ale nejenom tam) mají teď novou zhůvěřilost. Zboží prodávané na váhu náhle prodávají na kusy. Typický výmysl manažera od stolu, který si nejspíš myslí, že tím zakryje vysoké ceny,” upozornil na novinku zákazník Daniel Dočekal.
Skutečně, obchod některé běžné ovoce začal prodávat na kusy. Jde například o broskve. To přitom může opravdu hodně zmást, jelikož lidé jsou u tohoto zboží zvyklí na cenu za kilogram. Ceny ovoce se pak hodně mění podle sezóny a také chodí do akcí, takže vám taková cena nemusí připadat ani jako podezřele nízká.
Čtěte také: Lidl prodává podivné balíčky. Zákazníci jsou z nich u vytržení, mohou na tom skvěle vydělat
Je přitom velkou otázkou, proč by obchodní řetězce k něčemu takovému přistupoval z jiného důvodu než toho, že chce na zákazníky vyzrát a nanutit jim zboží za zdánlivě nižší cenu.
Foto: Shutterstock