Pokud pravidelně nakupujete v obchodním řetězci Lidl, možná jste si v poslední době všimli poměrně zásadní změny, která má vliv na úroveň obsluhy, kterou tyto obchody poskytují. Lidl totiž začal testovat zcela nový systém prodeje, který by si měl vystačit s mnohem menším počtem pokladních.
Všechno si udělejte sami
V některých prodejnách si vytipoval méně rušné hodiny, kdy jednoduše nechodí tolik lidí, a tehdy začal zcela uzavírat klasické pokladny s pásem, kde vás někdo obslouží. V tuto dobu zůstávají otevřeny pouze samoobslužné pokladny, u kterých se pohybuje jediný zaměstnanec. Pro řetězec to může přinést významnou úsporu, ovšem kvalita nákupního zážitku dostává u řady zákazníků pochopitelně na frak.
“Před pár dny jsem šel do Lidlu na větší nákup, který jsem také uskutečnil. Když jsem ale s vozíkem narvaným k prasknutí dojel ke kasám, nebyla jediná z nich otevřená. Žádal jsem zaměstnance, aby pokladnu otevřel a já mohl zboží vyložit na pult,” líčí pan Miroslav Žitný svůj nepříjemný zážitek. “Ale řekli mi, že kasu teď neotevřou a ať si to sám namarkuji na samoobslužné pokladně. No co vám budu povídat, namíchlo mě to, strávil jsem tam 15 minut markováním. Pořád něco pípalo a nefungovalo to.“
Je to každopádně velmi zvláštní přístup tohoto obchodního řetězce, do kterého hojně chodí také důchodci. Ti si se samoobslužnými pokladnami dost často nerozumí a vyhledávají ty klasické i ve chvíli, kdy je u nich větší fronta. V tomto případě ale žádnou jinou možnost mít jednoduše nebudou. Musí se zkrátka obsloužit sami.
Zákazníci na pokladny vyzrají
Podle všeho jde zatím jen o určitý test, který zřejmě bude následně vyhodnocován a podle toho se tyto postupy zavedou plošně, nebo nikoliv. Pravdou ale je, že samoobslužné pokladny jsou v poslední době poměrně kontroverzním tématem. Nenaplnila se totiž očekávání, že by plně nahradily prodavačky a například v zahraničí od nich už obchodní řetězce upouštějí.
Mimo jiné také proto, že se je zákazníci naučili obcházet a za své nákupy platí méně, než by měli. To se poměrně často děje také v České republice. Dalším faktorem jsou potom neustálé problémy, které na těchto pokladnách zákazníci mají. Stroje nejsou dokonalé a lidé s nimi navíc neumí úplně dobře zacházet. Výsledkem jsou tak neustálé chyby, které potom stejně musí korigovat personál.
Čtěte také: Tak to prasklo. Lidl celé roky provádí Čechům nehoráznou věc. Jak si to může dovolit?
Lidl se teď zjevně snaží celou záležitost definitivně zvrátit a samoobslužné pokladny ve svých provozech naplno rozjet. Přitom šlo o jeden z posledních řetězců, který je zaváděl. Je klidně možné, že pokud se v tomto zátěžovém testu neosvědčí, nakonec je zruší zcela.
Foto: Shutterstock
Obětoval bych 10-ti korunu a šel nakupovat jinde.
Na žádnou samoobslužnou pokladnu nikdy já ani nikdo z celé rodiny chodit nebudeme.Stroj nenahradí milou a vstřícnou pokladní,v žádném obchodě,natož v českém,kde je pravidelně každá pokladní daleko méně ohodnocena než v Německu,přitom dělá daleko více práce.
Zrovna dneska jsme byli po delší době nakupovat v Lidlu. Paní bývalá pokladní, dnes naháněčka, nás lákala k samoobslužné pokladně. Odmítl jsem s tím, že jednak budeme platit v hotovosti které se chceme zbavit, a kterou lidlovské samoobslužné kasy neberou, jednak chceme nechat obsluze dýško, a taky chceme koupit cigarety, které jsou jen u kas s obsluhou. Ale i kdybychom tyto důvody neměli, tak v popisované situaci bych s klidem odešel utratit své peníze jinam, a nechal bych jim tam plný vozík. Nebylo by to poprvé.
Ať se podívají na scanery Globusu nebo systém nakupování přes scaner v telefonu v Kauflandu . To je něco co je funkční a bezproblémové … samoobslužné kasy v Lidlu možná pár kousků potravin, nesmí se tam kupovat alkohol , jinak se tam člověk zasekne 10 minut bez někdo přijde potvrdit věk … on tam u toho totiž skoro nikdy nikdo neasistuje 😤
takovy pokladny jsou na 2 veci.. max, plnej kosik tam fakt radsi necham nez to markovat
Tady v Bruntále to zkouší taky ty samoobslužné podklady jsou na velký nákup úplně na Lidl tady byl co se týče obsluhy pokladen v porovnání z ostatním obchody luxus když byla fronta hned naběhla další pokladní a za chvíli jsi byl z nákupem venku teď tě tam nutí a nenechám se do ničeho nutit nátlakem a ke všemu to co chvíli hází chyby takže když je všude opsazeno strávíte víc času než na páse lituju těch zaměstnanců v Bruntálském Lidlu protože vždy odvádí skvělou práci poradí kde co najít a jsou ochotní vyjít vstříc ale manažera za ten nátlak na ty zasrane pokladny bych vyhodil když vidím že mi ty pokladny zasekavaji obchod sdělil bych vedení ať si pokladny narvou bo prdele protože mám tým lidí kteří práci odvedou daleko líp a rychleji
Napsal jsem odeslal jsem a nic…
V KAUFLANDU V MLADÉ BOLESLAVI VAM DAJI KAMERU PRIMO NAD PLATEBNI TERMINAL A ČUMÍ VÁM DO PENĚŽENKY. TAKZE VAS KLIDNĚ MUZE DOLE NĚKDO z AGENTURY SMIROVAT a DÁT HLÁŠKU A PREPADNOUT VAS NA PARKOVIŠTI V PODZEMÍ, VĚDÍ PIN KARTY I KOLIK MÁTE V PENĚŽENCE, SUPER NE.
Od dob zavedení Lidl Plus v Lidlu nenakupuji. Nevidím důvod poskytovat osobní informace zlodějům předražujicim nákup v v ČR za zboží podřadné kvality (byť obal zboží může být stejný jako BRD).
Za samoobsluhu min 10% sleva z nákupu za práci prodavače
Nesnáším samoobslužné pokladny, navic občas platím hotově. Pokud by mě nutili , nechám stát plný košík a jdu jinam. Ale je pravda, že do Lidlu už dávno na velké nákupy nechodím, za jejich fašistický přístup k zákazníkům v kovidové době .