Závislost na obchodních řetězcích je velmi zrádná, a to jak ze strany zákazníků, tak i dodavatelů. Ti se už mnohokrát přesvědčili o tom, kdo reálně tahá za delší konec provazu. Zatímco takový řetězec má tisíce položek, a je mu celkem jedno, když některou z nich vyřadí, výrobce potravin má mnohem užší sortiment a navíc omezené pole působnosti v podobě řetězců, jež ovládají český trh.
Všechno je to o ceně
Pravidelně vídáme, jak obchody zneužívají svého dominantního postavení a pokusí se s nějakou značkou či výrobcem doopravdy vyběhnout. Pochopitelně s tím účelem, aby získaly lepší podmínky samy pro sebe. Ne snad, že by zlevnily zákazníkům, ale chtějí si navýšit svou marži. Za tímto účelem rády dojí zákazníky i dodavatele.
Přesně o to se právě teď pokusil Lidl, který tlačil oblíbeného výrobce gumových sladkostí Haribo k tomu, aby mu poskytl lepší dodavatelské ceny. Ovšem tento potravinářský gigant se nechtěl nechat, a tak to slíznul s veškerou parádou.
Jak informoval týdeník Wirtschafts Woche, kvůli sporným cenám Lidl stáhl veškerý sortiment společnosti Haribo ze svých regálů. A to nejen v České republice, ale rovnou v celé Evropě. Pravdou je, že si to může dovolit, jelikož pod svou privátní značkou prodává podobné výrobky. Nepotěší pouze ty zákazníky, kteří si rádi kupovali právě značku Haribo.
Zákazníci mají smůlu
Lidl však dobře ví, že to není důvod, aby tam zákazníci přestali chodit. “Je to škoda, občas jsem to kupovala, měli to tady za dobré ceny, ale popravdě, dnes je nabídka tak široká, že to moc neřeším,” říká paní Klára z Prahy.
Je přitom zajímavé, že mezi oběma společnosti jde už o několikátou obdobnou anabázi. Obě firmy zkrátka vedou tvrdí manažeři, kteří nechtějí ustoupit. Z tohoto jejich sporu však zákazník vůbec nic nemá, ba právě naopak. Doplácí na něj.
Čtěte také: Lidl ošidil zákazníky v Česku ve velkém. Oblíbené těstoviny jsou naprostý podvod
Nejde však o jediný výrobek, který Lidl odstranil z prodeje. V poslední době vzbudilo pozdvižení především zrušení hotových jídel, které dodávala společnost Bistro Cibule. Ty byly nahrazeny jinými hotovkami, jež se tváří podobně, ale které jsou chuťově zcela odporné.
Foto: Shutterstock
Zákazník mít smůlu nebude ,prostě půjde jinam kde to maji.
Jediný kdo bude mít smůlu, je nenažraný ekonom ,co to dojebal do fáze neprodejného produktu za vysokou cenu,aby si užíval.