Možná už jste si také někdy říkali, jaké to asi je být opravdu bohatý. Svět milionářů a miliardářů fascinuje lidi odpradávna, protože je to něco, čeho by chtěl dosáhnout zkrátka každý. Většina lidí si představuje nekonečné možnosti, které se s bohatstvím pojí, ale už nedomýšlí velkou míru zodpovědnosti, jaká se s ním obvykle pojí.
Jak nakládat s vydělanými penězi
Někoho by možná mohly překvapit i zvyky skutečně bohatých lidí. Na mysli teď máme ty, kteří k penězům přišli vlastním přičiněním, nikoliv ty, kterým jednoduše spadly do klína. Druhá jmenovaná skupina se totiž obvykle chová jinak a spíše pro ni platí označení zbohatlíci. S penězi většinou nakládat neumí, ale pouze je rozhazují.
Ovšem podnikatelé, kteří vybudovali firmu, to je přeci jenom jiná písnička. Ti rozhodně nevyhazují peníze zbytečně. Velký rozruch vyvolal příspěvek na sociálních sítích, který tam umístil Jiří Cimpel. “Mám rád zmrzlinu Häagen-Dazs, ale manželka mi ji kupuje, jen když je v akci,” řekl mu prý jeho klient, který má majetek přesahující 500 milionů korun a řadí se tak mezi ty skutečně nejbohatší Čechy.
Pod příspěvkem se rozproudila diskuze, do které přispěla i řada velmi movitých jedinců. “Prostě úplně přirozené chování lidí, kteří chápou hodnotu peněz. Proto je také vydělali. Mám to úplně stejně. Haagen-Dazs, Magnum jen v akci, stejně tak neakceptuju současné ceny některých potravin, které jsem dlouhodobě kupoval,” uvedl například investor Jan Langmajer.
Odříkání je důležité
“Znám z vlastní zkušenosti, proto jsou to nyní lidé movití. Především z počátku – v rozjezdu, je třeba si umět odříkat. Jakmile se účetní zůstatek na běžném účtu začne zvyšovat, řada těch později neúspěšných nevydržela a místo další investice uspokojila nějakou zbytnou potřebu. Naučit úspěšného po letech (rozumně) utrácet, je další disciplína seberozvoje,” přispěl svou trochou do mlýnku investor do realit Libor Podhola.
Je vlastně až s podivem, jak málo se liší běžný soukromý život skutečně bohatých jedinců od těch, kteří mají hlouběji do kapsy a kteří proto také vyhledávají slevy. Je také zjevné, že to rozhodně nejsou boháči, kdo by se ostatním posmíval za to, že nakupují v akcích.
Nad tímto chováním se naopak nejčastěji podivuje střední třída, která si jen představuje, jaké to je být bohatý, ale dělá pro to jen velmi málo. Ti se v diskuzi ptají, co tedy takový člověk má ze života. Ovšem nekoupit zmrzlinu v akci, to opravdu nepředstavuje nějakou kvalitu, kterou bychom se měli chlubit.
Podnikatelé zkrátka znají hodnotu peněz a jsou zvyklí hlídat náklady. Když to dělají roky ve své firmě, potom si tento návyk logicky přenesou i do soukromého života.
Foto: Shutterstock