Média v posledních dnech upozorňují na nové poznatky odborníků, že Českou republiku stále více trápí cukrovka a obezita mladých lidí a dětí. “Přibývá dětí a mladých lidí s cukrovkou, vyplynulo z nových dat VZP, která za loňský rok eviduje 3800 pacientů. K lékařům navíc stále častěji docházejí děti s těžkou obezitou třetího stupně,” uvádí zpráva ČT24.
Tématem se zabývá také dietoložka Margit Slimáková. “Trend potvrdily i další pojišťovny. K lékařům navíc stále častěji docházejí děti s těžkou obezitou třetího stupně, která se právě s cukrovkou často pojí. Podle čísel postižených tady už roky máme pandemii obezity a cukrovky 2. typu, mnohem více než nemocných s koronavirem je zde nemocných s depresemi a úzkostmi. Naše děti víc ohrožuje cukr než jakýkoliv běžný virus,” uvádí Slimáková na svém instagramovém profilu.
V souvislosti s tím Slimáková upozornila na aktuální kampaň obchodního řetězce Lidl, která se nese v obligátním duchu “Zpátky do lavic” a je zaměřena právě na ty nejmenší školáky. Pokud byste snad v nabídce chtěli najít něco zdravého na zub, hledali byste marně. Lidl se rozhodl do českých školáků ládovat cukr doslova po kilogramech.
“Co na pandemii obezity a cukrovky 2. typu dětem doporučuje LIdl? Sladkosti, sladkosti a sladkosti! Jejich akce Zpátky do lavic podráží rodiče, kteří se snaží, pro všechny i kdyby jen podprahově utvrzuje spojení odměny se sladkostmi, dětí se sladkostmi,” píše Margit Slimáková. Podle ní jde o ty nejhorší sladkosti, jaké jsou k mání. Podle odbornice nejde ani vzdáleně o něco, co by děti potřebovaly nebo co by jim prospělo.
Margit Slimáková doporučuje vyhýbat se potravinám s takovým množstvím cukru a vyhýbat se také Lidlu, protože tento řetězec zjevně cílí na to, aby si děti sladkostí všimly a nutily své rodiče k jejich nákupu, čemuž je velmi těžké odolat.
Foto: Shutterstock
ano MUSIME jist brouky a řasy podle EU 4 RISE jezdit na kole a nesvitit a hlavne poraviny po 89 jsou obycejnej šunt co by v minulym rezimu nezralo ani prase domaci ale muzem si vybrat z 1549545 šuntů jakej pokrok .
Paní odbornice si myslí, že podobně postupuje jenom Lidl? Tak to zřejmě v obchodě nikdy nebyla.
A kdyby psala o Kauflandu, psal by jste, že paní nikdy v obchodě nebyla. Jen upozorňuje, hňupe.
Co paní řeší? Nabízí to všechny řetězce bez výjimky.
z US se k nám rozšířil takový nešvar hamburgry, koly, brambůrky, sladkosti, balená hotová jídla v igelitu, to je to co si bude budoucí generace kupovat v OC za podmíněný příjem a při konzumaci čumět do obrazovky pod dohledem UI.
pokud je někdo debil a musí si to kupovat, je to jeho věc, myslím, že lidi jsou svéprávní-alespoň pokud mají občanku, takže bych to nesváděl na US.
kdo to chce žrát, bude to žrát, kdo nechce, nebude, hotovo, tečka. Člověka , myslícího mozkem ,žádná přiblblá reklama nedonutí kupovat něco, co ho zabije, jenže většina lidstva má hlavu v pérdeli a podle toho to také vypadá.
Když je někdo takový tydýt, že musí kupovat věci jen podle reklamy a nedokáže si poradit s vlastními dětmi, pak je neměl mít. Ukazovat na ty okolo mají ve zvyku většinou lidi, co si neumí zamést před vlastním prahem. Ještě větší úchylnost je se takovýchto lidí zastávat.
Buď to dětem koupím, nebo ne. Nad čím bádat?
nojo, jenže jednodušší jedinci to dětem koupí, řeknete si jejich věc, ale ty děti budou mít zdraví zničené pravděpodobně na celý život a budou tak vysávat zdravotní systém nás všech. Nehledě na to, že děti se dost dobře ovlivňují mezi sebou, takže pokud bude polovina dětí ve třídě jíst cukrové hnusy, druhá polovina to bude chtít taky.
Ani kupovat nemusím. Stačí, když má někdo ve třídě narozky nebo svátek. Co myslíte, že devadesát procent rodičů donese? A malý se odpoledne chlubí, jak dostal lízátko, bonbonky, čokoládu…jen jedna maminka byla kreativní, a upekla aspoň vlastní perníčky.
Děti letáky nečtou…a když koupim 1 balení oblíbených čokoládových bonbonů, mají je na půl roku. Sem tam nevečeří, nemají čas a jsou tak unavení, že usnou. Záleží na rodičích, jak jdou vzorem, ne na obchodu.
Řetězce jsou jedna věc a co výrobci? Ty jsou na prvním místě. Barviva , éčka, cukry. Pak nemá být tolik rakoviny ,cukrovky a obezity. Je také pravda , že káždý svého těla strůjce a každý máme v hlavě mozek.
Vyhybat se Lídlu je správné
Co to je za pindy? Je jen na rodičích,co dětem odmala kupují, sladkosti jsou na trhu naprosto všude. To je jako obviňovat z alkoholismu obchody, které alkohol prodávají. Moje první cesta v obchodě vede k ovoci a zelenině a kde jsou sladkosti vím jen matně. Prostě tím děti necpu a ani po tom neprahnou. Je to jen ve výchově.
Bla. bla, co řekneš,, až zjistíš že si tvé děti, matky která jim nikdy nedá nic nezdravého kupují cestou ze školy v lepším případě sladkosti, nebo až si půjdeš děti vyzvednout na záchytku
Ty jsi vtipný. Oni to sladké nemají zakázané, prostě se tím necpou jako čuňata