Situace na silnicích z hlediska bezpečnosti není zdaleka tak dobrá, jak bychom si představovali. Účastnit se třeba v České republice silničního provozu znamená stále poměrně vysoké riziko, které je například nesrovnatelně vyšší než cestování leteckou nebo vlakovou dopravou. Přitom právě automobily jsou nejpoužívanější a lidé do nich usedají prakticky každý den. Podle všeho se však brzy změní to, kdo tak ještě bude smět činit a kdo bude z řízení vyřazen pro dobro všech.
Každou chvíli něco
Evropská unie totiž chystá zásadní opatření, které bude pro velké množství řidičů doslova zlomové. Platit bude také pro miliony lidí v České republice. Cílem je do roku 2030 snížit počet fatálních nehod na silnici na polovinu oproti současnému stavu a do roku 2050 je potom zcela eliminovat, což je mimořádně ambiciózní úkol. Kdyby se ho však podařilo dosáhnout, bylo by to naprosto přelomové a jednoznačně pozitivní.
Podle mínění EU se to však neobejde bez toho, aby ze silnici zmizeli nebezpeční důchodci za volantem. Stále častěji totiž vídáme situace, kdy třeba 80letý nebo 90letý senior za volantem zaviní skutečně závažnou nehodu. A to ještě nepočítáme velmi nebezpečné situace, které takoví šoféři vytvářejí a které neskončí špatně jen kvůli včasnému zásahu ostatních řidičů, kteří předvídali provoz a možné problémy.
Každou chvíli slyšíme o tom, jak si to senior ve vozidle štrádoval desítky kilometrů na dálnici v protisměru, případně se tu rovnou otáčel. Nebezpečné jsou pak i situace na okresních silnicích, kde jsme vždy ke karambolu opravdu blízko. Stačí krátká indispozice a senior si to okamžitě namíří neovladatelně do protisměru, kde jedou jiná vozidla.
Je to potřebná věc
Toto jsou všechno neoddiskutovatelná fakta a je zkrátka nutné začít řešit, zda by starší osoby měly nadále řídit. Stejně jako nenecháváme řídit děti, které potřebné schopnosti pro ovládání vozidla ještě nezískaly, nemůžeme nechat řídit důchodce, kteří už je naopak pozbyli.
Přesně to je v jádru chystaného ustanovení, které by mělo začít platit v příštích letech. Lidé starší 70 let podle něj budou mít povinnost osvědčit, že jsou stále schopni kvalitně řídit a zvládat veškeré situace, které mohou na silnicích nastat. Reálně tak budou muset vedle standardních prohlídek absolvovat také kontrolní jízdy s přítomností zkušebního komisaře.
Opatření vyvolává mezi seniory určitý odpor, ovšem vše je pouze otázkou času, než si to sedne a bude to bráno jako naprosto běžná věc, která se navíc bude týkat spravedlivě úplně všech.
Foto: Shutterstock, zdroje: Noen, HAZ, Echo24
Další buzerace seniorů. Další příležitost pro korupci. Budou už jezdit mladí od 16 let, ale stáří zkušení řidiči budou šikanování? Na silnicich jezdí denně mladí pod vlivem drog a alkoholu. Ze zábavy a diskoték jezdí pod vlivem a někdy to stojí životy celých posádek. Na silnicich denně hazarduji především mladí. Starší zkušení a disciplinární budou diskriminováni z důvodu věku. Nemůže se podle zákona uplatňovat presumce viny, ale musi se trestat za způsobenou věc. Kolik procent nehod způsobili mladí a kolik důchodci? Našel by někdo odvahu se chovat k národnostním nebo sexuálním menšinám jako k důchodcům? Co mi na to odpovíte pane Kulhaneku? Je v tom jen nevraživost, nebo je to na zakázku současné vlády? Řídím už 55 let a najel jsem více než milion kilometrů bez nehody. Podrobuji se každé dva roky lékařským prohlídkám. Velice mě uráží takové chování ke starším řidičům.
Vždyť jde jen o to důchodce ze silnic a dálnic vystrnadit aby se na jejich úkor trochu uvolnilo přeplněnosti provozu. Mladé a starší do věku odchodu do důchodu režim potřebuje aby jezdili do práce a živili nenažraný stát. Důchodci jsou už režimu na hov.. a zločinecký režim jim to dává ještě drze najevo. Nemá k důchodcům žádnou úctu, protože má s nimi jen značné náklady, na důchody a zdravotní péči. To jsou obrovské prachy, které stranické mafie nemůžou nijak odklonit a to je sere. Tak to vidím já.
Tato vláda udělala z důchodců nebezpečí pro stát. Nebezpečím pro stát nejsou však důchodci ale tato vláda.
Ano, důchodci jsou pro Fialův totalitní režim novodobým třídním nepřítelem, kterého je třeba zničit. Každý totalitní režim potřebuje svého třídního nepřítele.
Však pn tu nebude věčně. Už teď se o něj zajímají v pekle. Tihle darebaci se moc dlouhého věku nedožijí. Např. Lux, Gross ad.
Nebezpečím na silnicích jsou přeplněné předjíždějící kamiony. Za miliardy opravujeme stále dokola dalnice a na jejich stavu to neni ani vidět. Naší smůlou je, že jsme tranzitní stát a naše silnice jsou vytíženy tranzitní dopravou. Budeme z rozpočtu všichni stále dotovat zahraniční tranzit? Nám se budou stále zdražovat dálniční známky, proto aby nám cizinci ničili naše dálnice. Evropská unie vydává peníze na různé nesmysly, ale aby nám náležitě nahradila využívání našich dalnic a elektrizační soustavy k tomu je velice liknavá. NATO nás tlačí do oprav mostů a dálnic, aby byl umožněn rychlý přesun zbraní a techniky na východ. To všechno na náklady našeho státu a rozpočtu. Potom se musí šetřit na dalších životně důležitých věcech.
Naprostý souhlas
No ale problém je především v tom, že ne každý starší občan řídí stejně dobře jako vy.
Vy pravděpodobné jízda má navíc projdete ale spoustu důchodců ne. A měli by se také přezkušovat ženy, protože to co vidím já na silnicích, To znamená že řidičské průkazy ženy získaly úplatky, jinak to nechápu to co vyvádějí na silnicích ženy.
Už mi jedna dokonce řekla když mi nedala přednost z vedlejší že jako žena má přednost 🙁
Plne s Vami souhlasim,P.Kulhanek vecne ryje do duchodcu,asi uz nema rodice,protoze je zralej na facku-fuj..
Další fantazmagorie Evropské unie. Do roku 2030 snížit nehody o polovinu a do roku 2050 je úplně eliminovat. Jedině, že by se v roce 2050 už nejezdilo v automobilech, ale na oslech. V Evropském parlamentu jich bude vždy dostatek.
Nestrašte! Tolik oslů v EU, abychom na nich mohli jezdit, není. V tom bruselském molochu je jich prý půl milionu. Ale daly by se sdílet. Třeba Uršula von Lejno – já bych jí využil pro přemístění z místa A do místa B v čase 10:04 – 10:27, pak bych přesedlal na Jourovou, která by mě dovezla z místa B do místa C … atd. Ale právě mě napadlo, to vlastně nejsou osli, ale oslice. Nepřeji nikomu, aby seděl na oslici, ale vlastně na nich sedíme my všichni ze střední Evropy, abychom ukojili choutky těch z té “západní”.
Pro ty, kteří nevědí – oslice je středověký mučící nástroj.
Bohužel nehod bude přibývat. Nezpůsobuji to však důchodci, ale snadná dostupnost drog. Hazard a nezodpovědnost mladých nezkušených řidičů. Povolení řízení od 17 let(16 let) je skutečný hazard.
👍👍👍
No já nevím jestli všichni co způsobují nehody jsou pod vlivem drog, paní která zajela na větší křižovatce přímo před moje auto do protisměru, asi na drogách nebyla, ale možná byla :)))
Je to zase pěkná bejkárna a tahák na prachy
Přesně
Dobro došli. 😀
Což o to, způsobilost by se měla kontrolovat. JENŽE. Další způsob jak z řidičů vytáhnout peníze. A určitě to nebude za hubičku. Když to vezmu, tak hodina práce kvalifikované síly i s daní stojí tak 500 Kč. Déle se mnou ten komisař jezdit nebude. Vyhotovení výsledku je jeden papír za nula nula pr.d a toner za nula nula pr.d a něco. Bouchnutí razítkem a vysvině.ní se pod něj je také úkon za časovou jednotku zanedbatelný. Takže mi vychází, že by to těch 500 Kč nemělo nějak zvlášť přesáhnout. Ale ouha. Ono to nebude stát 500 a něco, tery ano, aoe to něco bude tu pětistovku několikanásobně převyšovat. A to je to, co mě na tom hodně, ale opravdu hodně, se.re.
Pochopitelně další kšeft a další korupce. Za každou cenu budou chtít dostat důchodce ze silnic. Už dneska stojí lékařská zpráva 400 Kč, potvrzení z očního dalších 400 Kč. Technická prohlídka 2500 Kč. Dálniční známka 1500 Kč a od příštího roku 2800 Kč. Teď si budou vymýšlet další buzeraci důchodců a další peníze. Evropským parlamentem to projde hlavně hlasy zelených magorů a takových jako jsou Piráti. V naší poslanecké sněmovně se to prolobuje bez problémů. Pro někoho to bude vítaný kšeft a vláda z toho bude mít 21% DPH.
Vážený pane ten debilni Kulhanecek je nic než obyčejný podvodník a kreten. Ten se živí tím že uráží a dehonestuje důchodce. Je to hyena
Na jednoho seniora způsobující údajně fatální nehodu je tu jiste stovky či tisice dalších fatálních nehod bez viny seniora, ty resit slavná EU nehodlá. Myslím, že jde jen o diskriminaci kvůli věku ,která musi skončit u ústavního soudu. Jedina prokazatelná vina může být jen zdravotni stav a tom i zdravotni prohlídka, kterou musi absolvovat každý řidič
V Kanadě jezdí senioři 90-,ti letí s velkými pickapy a nikdo tam proti nim nekouří davy jak v Evropě.
Na chatě jsem měl souseda a ten jezdil bezpečně a bez nehod do 91 let. Přestal jezdit až mu klekla jeho stará Škodovka. Jeho zeť o 40 let mladší měl několik drobných nehod ročně.
A co je nám po Kanadě, se tam odstěhujte a buďte v klidu.
Není nic jednoduššího od určitého věku na dálnice dát stop, starým lidem, kteří nejsou tolik ostražití, ve svých jízdách za lékařem a po nákupech..
Názor odborníka.😄. Taky vám vystavuji stopku. Raději nemluvte pane ostražitý.😀
Toto jsou všechno neoddiskutovatelná fakta a je zkrátka nutné začít řešit, zda by starší osoby měly nadále řídit?
Nikde ta vaše neoddiskutovatelná fakta nevidím. 😀 Kde jsou statistická data?
Znám mnoho starších řidičů a všichni jezdí zodpovědně a slušně. Ano, jdou na nervy řidičům, kteří předpisy zásadně nedodržují. Nejsem proti školení o předpisech, ale zkoušky nic neřeší.
Než něco vypustíte, zvažte co, než se ty hlouposti usadí 😏
To bych ovšem po tomto bulváru chtěl asi moc. Hlavně, že si to lidé přečtou.
po jakési loutce kulhánkovi přece nemůžete chtít, aby zvažoval, nebo uvažoval. Loutky, jako on, pavel, fiala, rakušan, mpa, černochová, bartoš, lipavský, …. nejsou schopné uvažovat. Ty jsou pouze schopné chodit (jednat) dle pohybů provázků, na kterých jsou uvázané..
To je diskriminace určité skupiny lidí. To nemůže projít! 😡 Ať jsou povinné opakovací zkoušky pro všechny. Někdo udělá řidičák po několikáté náhodou tak tak a už má vystaráno pokud je mlád. Zkušený starý řidič má být nějak omezován jen proto že už má více let?!!! Blbost
Opět v dohledné době šikana důchodců. Odebrání ŘP má u seniora v kompetenci ošetřující lékař, to že se v některých případech neděje je jedna věc. Když někoho opakovanè bez důvodu chcete proškolit, tak ale po určité dobè všechny kdo řīdí.
Do té doby už snad tahle divná organizace, typu VS nebude existovat.
Každý důchodce je podezřelý, tim, že dodržuje předpisy. Stává se z něho překážka silničního provozu. Stalo se mi, že jsem jel v úseku s omezenou rychlostí na 30 km opravdu třicítkou. Za mou se nelibě ploužila kolona. Pro projetí úseku jsem zvýšil na 50 v obci. Předjelo mne několik aut a pokračovalo nejméně 70-80 rychlostí. Najednou se objevil modrý maják a ejhle oni nejeli za viníky, ale zastavili mně. Kontrola dokladů a na alkohol. Bez závad. Slušně poděkovali a odjeli. Asi jsem byl podezřelý. Tak nevím jak je míněno vážně dodržování předpisů. Nebo jen někdy a jen někdo?