Mnoho oprav silnic a dálnic, které byly v České republice provedeny v minulých letech, možná byly k ničemu. Existuje totiž podezření, že stavební firmy tyto opravy závažným způsobem ošidily a při rekonstrukcích vrchní části vozovky potažené gumoasfaltovou směsí používaly nevhodný materiál, který se projevuje rychlým opotřebením. Následkem toho jsou silnice a dálnice opět rychle v dezolátním stavu a vyžadují další opravy. Na možný skandál upozornil server Lidovky.cz.
Ministr dopravy Karel Havlíček už spustil prověrku na Ředitelství silnic a dálnic, které za výstavbu a opravy silniční a dálniční sítě zodpovídá. “Ano, problematiku gumoasfaltu v současné době řešíme v rámci projednávání návrhu české technické normy. Nicméně závěry projednávání okomentujeme až po jeho skončení,” uvedl tiskový mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Lukašík.
Problematický gumoasfalt
Samotné ŘSD spustilo kontrolu dálnice D8 a průtahu městem Česká Třebová. “Dostali jsme podnět ve věci použití gumoasfaltů na dvou stavbách, které byly realizovány v letech 2018 a 2019. Na základě tohoto podnětu ŘSD ČR zahájilo v této věci interní audit. Tento podnět byl zaslán také na ministerstvo dopravy k rukám pana ministra Havlíčka,” řek mluvčí ŘSD Jan Studecký, který dodal, že předběžné výsledky žádné nesrovnalosti nedohalily.
Připustil nicméně, že v roce 2018 došlo k nevhodnému postupu právě v případě úseku v České Třebové, kde byla použita směs s přísadou Improcelu. Krátce po realizace se tu začaly vyskytovat problémy v podobě častých výtluků. Vše už ale mělo být opraveno a samotné ŘSD zkonstatovalo, že problémy neshledalo ani na dálnici D8.
Celkové výsledky ministerského auditu by měly být k dispozici v příštích týdnech.
Foto: Freepik