Ve čtvrtek se naplnil dopředu avizovaný příchod diskontního řetězce Action na český trh. Své dvě první prodejny otevřel v Kladně a Hradci Králové. Další tři budou následovat v Moravskoslezském kraji a dá se předpokládat, že brzy se pobočky rozrostou po celé České republice.
Česko se dobře hodí do krámu
Action je řetězec nizozemského původu, který provozuje 1600 obchodů nejen ve své domovské zemi, ale také v Německu, Francii, Rakousku, Polsku, Belgii a Lucembursku. Podle šéfa firmy Sandera van der Laana je pro něj Česká republika více než zajímavou destinací, a to mimo jiné také proto, že s řadou těchto zemí sousedí a dá se tak dobře zasadit do dodavatelského řetězce.
Šéf Actionu upozornil také na to, že Češi mají rádi levné produkty a hledají výhodné nabídky. “Ale oceňují také kvalitu produktů. Proto věříme, že si tuzemští zákazníci koncept Action založený na nízkých cenách a dynamickém obměňování sortimentu oblíbí,” uvedl van der Laan na tiskové konferenci ku příležitosti zahájení prodeje.
Velmi levný sortiment
Action je právě na velmi levné produkty zaměřen. Ve svém katalogu má více než 6000 položek, přičemž jedna čtvrtina z nich stojí 25 korun a méně. Ještě důležitější je ale podle zástupců řetězce takzvaný moment překvapení, kdy lidé neví, co je při každé návštěvě obchodu čeká nového, protože se dvě třetiny sortimentu neustále mění. Každý týden dorazí na pobočky 150 nových produktů.
Action prodává artikly dobře známých i privátních značek, a to z celkem čtrnácti kategorií. Patří mezi ně DIY (do it yourself, udělej si sám), hračky, dekorace, domácnost, zahrada, outdoor, osobní péče, domácí mazlíčci, textil nebo praní a čištění.
Action chce konkurovat především zavedeným hráčům na českém trhu, kterými v tomto segmentu jsou především Pepco a Kik. První jmenovaný řetězec má u nás už 200 prodejen a Kik potom 220 poboček.
Nejde přitom o první obchodní řetězec tohoto ražení, který letos vstoupil na český trh. Už v červenci odstartoval Tedi, který otevřel prodejny v Prostějově a Opavě.
Foto: Action