Už je to téměř 16 let co čínský gigant SAIC Motor odkoupil od britských vlastníků značku Rover a jako podmínku k obchodu si Číňané vyhandlovali práva k tehdy téměř mrtvé značce MG. Británie tehdy zažívala ještě větší auto-moto krizi než máme dnes, a tak proti prodeji ikonické značky v podstatě nikdo neprotestoval. Naopak, celé transakci se Britové vysmívali a mnuli si ruce, jak se problémové značky zbavili. Nikdo tehdy nečekal čeho všeho jsou Číňané schopni. Když před pár lety MG znovu do Evropy vtrhlo, Britové se málem udusili svým čajem.
Čínské MG za evropské ceny
MG vtrhlo do Evropy jako Zlatá horda a nabídlo místním motoristům zajímavá vozidla za velmi zajímavé ceny. A dovolil bych si odhadnout, že celou akci SAIC plánoval právě už před 15 lety. Navíc perfektně využili celého britského zázemí Roveru ke svým obchodním aktivitám a distribuci. Z Británie následně začalo MG proudit do zbytku Evropy.
Před čtyřmi lety tak MG oznámil návrat modelů MG ZS a MG EHS. Nikoho to tehdy ani nepřekvapilo. Vše bylo jen otázkou času. Na Britských obchodech se tou dobou čile s těmito vozidly obchodovalo a Angličané jen chrochtali blahem nad cenou a výbavou. Poměr výkon/cena neměl v Evropě téměř žádnou konkurenci, čímž čínský tygr pevně zaťal drápy do evropského masa.
Konečně elektrické kombi za téměř lidovou cenu
Ačkoliv většina čínských automobilek v Evropě nabízí pouze modely SUV nebo Crossovery, najdeme zde i světlou výjimku. Někdo s mozkem v hlavě prosadil uvedení i elektrického kombi na evropský trh. MG 5 je vozidlo které opět v poměru výkon/cena bude jen obtížně hledat soupeře. Navíc i v Čechách má již teď jistou konkurenční výhodu, jelikož láska našich spoluobčanů ke kombíkům je zcela unikátní.
MG 5 EV je navíc přesně ten typ elektrovozu, který by mohl na našem trhu vyniknout. Výkon 115 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy, zavazadlový prostor o objemu 479 litrů a 400 km dojezdu by leckoho mohlo přesvědčit k přehodnocení své nevole proti elektromobilitě. I rychlost dobíjení je přívětivá, na 80 % kapacity se vůz dobije za 35 minut. Nejdůležitější je samozřejmě cenovka vozu. Pro Evropu není ještě cena pevně stanovena, nicméně dle jistých ukazatelů se odhaduje cifra kolem 700 – 800 tisíc, což je na elektrické vozidlo s velkou užitnou hodnotou docela přívětivá hodnota.
Foto: Shutterstock, zdroj: AutoExpress, TopGear
Ještě před tak patnácti lety jsem v mainstreamu furt četl, že Čína je zaostalá a chudá země, kde Číňani dřou od rána do večera za hrst rýže. Jenže potom Evropu i celý svět začaly zaplavovat miliony čínských turistů s naditými peněženkami a taky high-tech výrobky z Číny, takže ten lživý narativ o chudé a zaostalé Číně musel v mainstreamu ustoupit do pozadí. Nějaký čas potom v mainstreamu kolovala ještě jedna lež, že Čína všechno kopíruje od západu. Kdysi dávno fakt Číňani všechno okopčili od druhých, dnes se naopak průmyslová špionáž západu snaží okopírovat pokročilé čínské technologie aby západ s Čínou neztratil tempo.
Panebože ty seš debyl
No, tvůj datum narození asi taky bude kolem vzniku fejsbúku. Jinak bys toho “debyla” psal tak, jak se to psát má a neplácal pitomosti. A Lubajsi, máš pravdu. Jenže ti čínští turisté (a ruští) začali jezdit do světa (a Evropy) proto, že celý svět začal využívat nízké ceny čínské práce (a ruských surovin). A protože se celou tu dobu západní svět “tetelil” z toho jak je chytrý, a vyjebal s vysokou cenou západní práce, ušlo mu, že Východ převzal skoro sto procent původně embargované a přitom strategické produkce.
A najednou nejsou čipy. Nejsou léky. Dokonce už i Vietnamci nemají tolik pašovaného textilu a jiného zboží. Nejsou hnojiva. Chybí chemické látky a sloučeniny. Suroviny…. Ale my to vydržíme…Snad to někde seženeme. Ono to totiž všechno bylo, je a bude z Ruska. A když ne z Ruska, tak z Ameriky. Ale ta to předtím koupila zase (doprdele) z Ruska…
Čína je extrém, jsou tam boháči a pak lidi co žerou hlínu, není to tak jednoduché jak tu píšeš.
A u nás si jsou všichni rovni
Podle nadpisu jsem se domníval, že to bude o autech ,ale to si jenom zástrčkáři dělají reklamu. Proč je asi chtějí v některých státech zakázat?
Příznivou cenu si představuji jinou?
Ták a bývalému Evropskému super auto průmyslu zamáváme zbohem a šáteček!!!!!!!!!!!