Bohužel už je většině zákazníků známá skutečnost, že obchody v České republice hájí pouze vlastní zájmy a nehledí na to, aby si lidé nakoupili kvalitní zboží za rozumné ceny. To potom vede k celkové nespokojenosti, jež končí tím, že lidé raději nakupují třeba v Německu nebo v Polsku.
Obchody to pořád zkouší
Mnohé prakticky obchodních řetězců v Česku přitom musí provádět jejich zaměstnanci. Těm je to také často proti srsti. Jde sice o jejich zaměstnavatele, ale málokdo chce dělat něco a priori špatného, co zákazníky poškozuje.
Proto nikoho nemůže překvapit, že se někteří snaží na nešvary poukázat. “Divili byste se, kolik se reálně prodá prošlého zboží, které už mělo být vyhozeno,” říká prodavačka nejmenovaného obchodního řetězce, která pracuje na jeho pobočce v Kladně. “Zboží se často prostě nechá v regálu a on už si ho někdo koupí, nebo se prostě přelepí etiketa. Ano, bohužel je to stále běžná praxe.“
Další kapitolou je potom šizení s váhou a obsahem. “Možná jste si všimli, že řetězce v poslední době prodávají předvážená balení ovoce a zeleniny. Jenže když si koupíte třeba 2 kilogramy jablek, můžete dostat třeba i o deset až dvacet procent méně. Lidé si to nepřeváží a netuší o tom,” říká prodavačka.
Dělá se všechno možné
Podobně je tomu ostatně také u pečiva. To zcela běžně váží méně, než kolik by mělo. Děje se to zejména u toho plněného, kde schází náplň coby nejdražší položka. Někdy to má bizarní důsledky, jako když takové zboží neprojde na samoobslužné pokladně, a to právě z důvodu, že je lehčí, než by mělo být.
Čtěte také: Obchodní řetězce se rozhodly před Vánoci doslova oškubat Čechy. Udělaly děsivou věc
Nezřídka bohužel dochází také k tomu, že si lidé koupí něco, co by mělo být v akci, jenže na pokladně je jim to potom namarkováno za plnou cenu. Obvykle je to proto, že sleva není správně aplikovaná, a tak se prostě nenačte. “Takové věci si 70 % zákazníků vůbec nevšimne,” vysvětluje prodavačka s tím, že by si lidé účty a ceny měli vždy bedlivě kontrolovat.
Foto: Shutterstock
Ale to už víme dávno.
Zkuste v obchodě říct že když nesedí cena pečiva že zaplatíte méně, hned bude dotyčný zákazník označen za zloděje, ale že okrádá prodejce je stejně v pořádku.
Takhle jsem pracoval tady kousek pro jeden obchod, na druhý den jsem už raději nepřišel. Když po mně chtěli ať salát který se prodává v pultu vážený, abych do krabiček dal salát který měl očividnou plíseň.
Já jsem jenom utekl, kolega to dal veřejně a měl problémy za poškození jména, už nevím jak to s ním dopadlo.
Takže ano, zákazníci krást nemohou, obchod krást muže !!!
Zkuste si převážit chleba který má mít 1200 g. Žádný tolik nemá.