V byznysu se někdy říká, že každá firma, která vznikne, také jednou zkrachuje nebo skončí. Pravdou je, že některé to táhnou velmi dlouho a vydrží třeba i dlouhé desítky let. Potom se ale k válu dostane nějaký ten neschopný manažer a svými rozhodnutími ji přivodí nečekaný konec.
Zajímavé obchody
Ne vždy je to tak dramatické a někdy končí jen určitá značka, která se pak přerodí v něco jiného. Přesně to se děje s oblíbeným obchodním řetězcem Starý otec, který působí zejména na Slovensku, ale kde v posledních letech začali hojně nakupovat také Češi. A to proto, že podobný koncept tady schází. Ostatně, mluvilo se také o expanzi značky do České republiky.
Teď si ovšem zákazníci musí zvyknout na obrovskou změnu. Došlo totiž k převzetí Starého otce ze strany konkurenční společnosti Kukkonia. A původní firma teď definitivně zanikne, přičemž v brzké době dojde k proměně hned 18 prodejen Starého otce.
Obrovský úspěch řetězce Starý otec spočíval v tom, že se snažil prodávat potraviny, které byly pokud možno hodnotné a neobsahovaly žádné zbytečné přísady. “Musím říct, že jsem tam nakupovala moc ráda, protože ta kvalita zkrátka byla znát,” říká paní Antonie ze Zlína. “V poslední době ale hodně zdražovali, a to asi spoustu zákazníků odradilo.“
Obchody Kukkonia jsou zaměřeny podobně, byť podle některých zákazníků nemají tak kvalitní sortiment. Přesto tu ale koupíte bio ovoce a zeleninu, řemeslné pečivo, případně maso přímo od farmářů.
Těžká konkurence
“Spojili jsme všechno dobré. Starý Otec ve spolupráci s obchodem Kukkonia přináší do Bratislavy nový regionlní zážitek ze Slovenska a Evropy prostřednictvím nových prodejen. První obchod otevřeme v bratislavském Auparku,” uvedla společnost na svém webu.
Čtěte také: Penny Market spustil nehoráznou novinku. V jeho obchodech se bude nakupovat úplně jinak, pod velkým dohledem
Bohužel se ukazuje, že ani vcelku velké obchodní řetězce se nedokáží udržet v konkurenci s těmi obrovskými a masovými, jež prodávají průmyslově zpracované potraviny. Ty jsou totiž stále výrazně levnější a lidé na to jednoduše slyší. Ve východní Evropě zkrátka ještě není tak vyvinutá kupní síla, aby si mohla dovolit dražší sortiment.
Foto: Shutterstock