Češi se těší a připravují na každoroční svatomartinské hody, které se v tuzemsku v posledních letech prožívají stále více. Kdy jindy si dopřát skutečně krásně propečenou husu, když ne právě na svátek svatého Martina. Obzvlášť, když to můžete doplnit ještě vynikajícím svatomartinským vínem, jehož obliba rovněž významně roste.
Velký zájem o husy
Bohužel však už není pro každého dostupné navštívit na tento svátek restauraci, kde by si dopřál tradiční jídlo v prvotřídní podobě připravené od profesionálů. Cena jedné porce husy se v restauracích bude pohybovat kolem 500 Kč, což je skutečně dost.
Na to však zareagoval obchodní řetězec Lidl, který si připravil akci přímo na svatomartinské hody. Nabízí zde zlevněné zelí, houskové i bramborové knedlíky, bramborové lokše, svatomartinské víno, pivo a pochopitelně také různé podoby husy.
Skvěle vymyšlená akce však dostala velké trhliny v rámci realizace, protože došlo k velkým zmatkům v tom, za kolik vlastně Lidl husu prodává. Na internetu a v mobilní aplikaci se totiž objevila cena 179,90 Kč za kilogram v případě nákupu celé husy, což přilákalo spoustu zájemců, jelikož jde skutečně o velmi solidní nabídku.
Ovšem potom do schránek dorazila tištěná verze letáku Lidlu, kde se najednou objevila cena 219,90 Kč za kilogram husy. To už je o poznání méně výhodné, a pokud si koupíte opravdu velkou husu nebo třeba rovnou dva kusy, znamená to rozdíl ve výši několika set korun.
Takový zmatek tu dlouho nebyl
“Co to má znamenat? Lidl má u husy úplně jiné ceny v aplikaci a v letáku. To si s námi zase zahrávají? Někdo už by si na ně měl konečně posvítit,” nechal se slyšet pan Radomír z Příbrami. Nešlo přitom pouze o husu vcelku, ale také nabídku husích stehen. Ta byla inzerována s nižší cenou ve výši 359,90 Kč, ovšem v tištěném letáku se opět objevila zvýšená cena, a to 429,90 Kč.
V daném letáku potom zákazníci našli ještě další chyby, které však už nebyly natolik závažné. To už ale Lidl přispěchal s vysvětlením a zmateným zákazníkům všechno vysvětlil. “Sestavení a vytištění letáku je dlouhodobým procesem, a tak se v něm někdy najdou chyby,” uvedl obchodní řetězec. Podle něj vždy platí ta verze, která je uvedena na webu nebo v aplikaci, jelikož je aktuální.
Čtěte také: Tohle máme jako jíst? Lidl v Česku prodává opravdu zajímavé jídlo, takové blafy by jinde nejedli
V tomto případě mají zákazníci štěstí, jelikož tedy platí vždy ta nižší z dvojice cen. Zdá se tedy, že Lidl chtěl původně husy prodávat dráže, ale na poslední chvíli si to rozmyslel a ceny významně zvýšil. Nebo možná od dodavatele dostal lepší nabídku. Leták už byl ale v tisku.
Foto: Shutterstock