Asi se skutečně nedá paušálně říci, jaké auto je nejspolehlivější na světě. Každý má svůj názor a své zkušenosti. Pokud ale budu mluvit za sebe a hlavně pokud za sebe necháme mluvit statistiku a čísla, vyjde nám nejlépe vozidlo, na která spousta motoristů koukala spíše skrze prsty. Přitom jde o velice spolehlivý a dnes už i levný vůz. Jedná se o auto, které spatřilo světlo světa už v roce 1996 a jednalo se návrat jisté automobilky k malým vozidlům. Asi už jste uhádli, že půjde o Audi A3.
Vůz na čelních příčkách spolehlivosti
Už roce 1997 prodalo Audi přes 100 tisíc kusů A3, což bylo absolutně mimo chápání odborné veřejnosti. A nutno podotknout, že krom let 2020 a 2021 pod 100 tisíc prodaných kusů A3 ročně už nikdy nešlo. Malá Audina se prostě velice dobře uchytila. Aktuální pořizovací cena A3 Sportback začíná na 698 000 korunách. Ve světě, kde momentálně kraluje všeobecně SUV, je na malý kompakt odvážná cena. Kupovat nové vozidlo si ale může dovolit málokdo, proto přesuneme svou pozornost do autobazarů, kde cenová hladina není tak drastická.
Spolehlivost na prvním místě
Letmým pohledem do inzerce zjistíme, že slušně vypadající třetí generaci A3 seženeme už od 130 tisíc korun, druhou generaci dokonce o 100 tisíc méně, ale bude stále pojízdná. Dlouhou životnost vozidla potvrzují i data z TÜV Reportu, kde se ve statistice spolehlivosti A3 umisťuje na čelních příčkách. V rozmezí od 1 do 11 let stáří mělo vážnou poruchu pouze 16,4 % ze všech zkoumaných vozů. Statisticky vzato je A3 nejvíce spolehlivý vůz, který je možno si pořídit.
Vyhněte se automatu
Není ale dobré skočit hned do první A3, kterou uvidíte. I zde se totiž nějaké mouchy najdou. Druhá a třetí generace dost trpěla na přední pružiny a zvláště u druhé generace docházelo k rychlejšímu opotřebení kotoučů. U třetí generace se zase vyvarujte vozidel s magnetickým podvozkem, který býval velice hlučný. A pokud je to možné, nepořizujte si vozidlo s automatem. Ten sice býval spolehlivý, ale byl citlivý na kvalitu oleje.
Foto: Shutterstock, zdroj: AutoForum, TUVSud, Car-Racalls
Není zlato všechno co se třpytí!!!Lepší normal auto,než nablejskaná rozežraná limuzína!!!!!!!
Hlavně je potřeba nedržet a neoživovat plechovou mrtvolu. Autobazarům říkám autohřbitovy. Když starší auto, nebo zánovní, tak od solidního majitele co nemá problém s technickou kontrolou ve Vámi zvoleném pracovišti.
A je jedno o jakou značku jde. Čkověk nestačí žasnout co všechno jsou lidé schopni koupit. Auta bez přepisu, kdy je majitelem někdo jiný, než prodávající, ale mává před nosem jakousi plnou mocí k prodeji toho vraku, nebo od člověka co je majitelem daného vozu 14 dní, či měsíc a na dotaz, proč kupoval, když hned prodává je nespočet žvástů. Vlastně bez hranic. Atd.
Pokud člověk kupuje obezřetně a s rozmyslem za adekvátní cenu k ročníku, značce, tech. stavu a ujetých km pak je skoro jedno co to je.
Za sebe doporučuji nové, či zánovní s malým nájezdem. Vím o čem mluvím. Myslel jsem si pár let, že ušetřím a prošlo mi rukama dost křupek, kdy sám jsem nakupoval bez rozmyslu tehdy. Nechci ani počítat ty částky za servis. To by byly nové dvě alespoň. Zase je pravdou, že to nedáte ty prachy najednou, ale postupně😂