Toto srovnání není ničím novým, nejrůznější německé společnosti dělají podobné průzkumy každý rok. Budeme se společně zabývat jedním z těch posledních. Ten podrobně zkoumal ceny tří koncernových vozidel, která jsou postavena na stejné modulární platformě MQB. Jde tedy o Škoda Octavia, Audi A3 a VW Golf. Ač mají stejný základ, cílová skupina klientů je mírně řečeno odlišná. Nutno podotknout, že se nejedná o vozidla z levného kraje, spíše naopak.
Drahá – levná Octavia?
V našich končinách můžeme s jistotou říct, že z uvedeného trojlístku je Octavia nejlevnější. I když slovo nejlevnější zde má jiný význam, než si obvykle vykládáme. Liftbacková Octavia v kombinaci s motorem 1,5 TSI, mild-hybrid a převodovkou DSG startuje zhruba od 670 000 korun. Golf v té samé kombinaci vyjde už na 773 000 Kč. Za A3 už musíme ze štrozoku vytáhnout 815 000. A to už je slušná sumička.
Němci mají ceníky s jinými ciframi a jiným pořadím. Žebříček se zde totiž zcela obrací. Zde kategorii “nejlevnější” otevírá A3 za 33 000 Euro, chcete-li 777 000 Kč. Octavia zde zaujímá druhé místo s hodnotou 33 260 euro, tedy 783 000. Rozdíl, ačkoliv zcela minimální tu je. A to se škodovka oproti Audi obvykle neřadí do kategorie “Prémiových vozů”. VW Golf je nejdražší, však opět jen nepatrně, 33 520 EUR, 790 000 korun.
Nerentabilní elektromobilita se musí kompenzovat
Automobilky musí nějak nahnat ztráty vzniklé díky elektromobilitě. To se samozřejmě musí někde projevit. Došlo tak k viditelným úsporám na výbavě a zpracování interiéru. Například v Audi se objevili do té doby nemyslitelné tvrdé plasty. Také ze zadní části vozu se během jízdy na horším povrchu začaly ozývat zvláštní zvuky, které do té doby byly výsadou Škodovky. Jak dopadla Škodovka v tomto ohledu si už asi domyslíte.
Například co se týče čalounění, zůstává Octavie hrubě za svými německými soukmenovci. Stejné parametru zůstaly jen v motoru, ten má všude stejných 150 koní, jen u Audi bude trochu ostřejší. Co se týče parametrů, tak německá auta hrají stále prim. Bohužel se stále potvrzuje, že koncernová vozidla pomalu, ale jistě dotahují jeho konkurenti z Francie.
Foto: Shutterstock, zdroj: AutoBild, BlogPneu
Všeobecný evropský automibolový průmysl míří do pekel – fuck you grýndýl!!!!!!!!!!!!!
To, že jsi hloupý, je hendikep tvůj, ne green dealu, o kterém víš stejné hovno, jako o čemkoli jiném, demente. Oni ti říkali, ať se učíš, ale ty jsi radši seděl vzadu a lakoval si nehty…