Jsme již celkem zvyklí na velkohubá prohlášení zezelenalých šéfů velkých automobilek ohledně nových zelených pohonů v ocelových ořích. Nicméně pokus Volkswagenu uvrhnout jeden ze svých nejúspěšnějších modelů, svou legendu, do plně elektrifikovaného chřtánu mi přijde jako zvrhlost. To není ale to nejhorší. Wolfsburg měl v rukávu ještě jeden nápad.
Překvapivé změny ve VW
VW Golf je vozidlo, které německé automobilce udalo dnešní tvar, podobu a směr, kterým se měla ubírat. Společně s Broukem je tak můžeme zařadit mezi nejúspěšnější vozidla, která kdy byla na lince VW vyrobena. Nicméně doba pokročila a v roce 2019 došlo k uvedení nového vozidla na trh, který se měl stát zhoubou starých pořádků. ID.3 je elektrický hatchback, který tvůrci představili jako novou epochu moderních vozů a počítalo se s ním jako s budoucností VW. Nic nemohlo být vzdálené pravdě. Ve finále se jen ukázalo, jak moc je vedení firmy pod neúměrným vlivem militantní zelené politiky.
Nápad nahradit legendu za propadák
Původně se plánovalo, že VW vyšlechtí poslední osmou generaci Golfu a dál už výroba pokračovat nebude. Místo mělo zaujmout ID.3 a jeho deriváty. To mnoho lidí šokovalo. Ne každému se líbilo přejít z Golfa za 600.000 korun na elektrické vozidlo, jehož užitná hodnota nesahá Golfu ani po brzdy. I tak ale VW vedení za svým nápadem tvrdošíjně stálo a legendu čekala smutná budoucnost. Jenže brzy se ukázalo, jak VW přestalo chápat své zákazníky.
ID.3. se stal v Evropě absolutním prodejním propadákem. Předražené auto s minimální praktičností si širokou klientelu nenašlo a vedení VW si uvědomilo že stojí před ostudou. V posledním záchvěvu odhodlání zachovat si tvář přišla hlava značky Thomas Schäfer s novým vyjádřením. Podle něho má “možná” dojít k částečné fúzi obou modelů. Je tedy možné, že si budeme moci pořídit například ID Golf. Údajně je to z toho důvodu, že modely Golf a ID jsou “silně provázané”.
Důležité je slovíčko “možná”. Možná taky bude vše jinak, Golf zůstane Golfem a ID dále bezcenným šrotem. Ústupová vrátka si tak nechal VW otevřen dokořán a my se jen budeme děsit tím, co vymyslí příště jiný vizionář kultovní automobilky.
Foto: Shutterstock, zdroj: autorský komentář, autocar, NewsBytes
Jó, Němci byli vždy fanatici v tom smyslu, že vždy šli slepě za vůdcem a jeho ideemi, ať byly sebezrůdnější.
Co k tomu dodat – každý svého neštěstí strůjcem!!!!!!!!!!